وبلاگ

نور RGB چیست؟ معرفی انواع ال ای دی RGB

نور RGB چیست؟ معرفی انواع ال ای دی RGB

یکی از تجهیزات نوین و جدید برای نورپردازی شهری یا خانگی، ال ای دی های رنگی هستند که در صنعت نورپردازی مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرند. محصولاتی که قابلیت تغییر رنگ دارند، با عنوان RGB شناخته شده و بیشتر برای نورپردازی تاکیدی یا تزیینی کاربرد دارند. در ادامه با دایانو همراه باشید تا بیشتر با این نمونه نورپردازی و انواع ال ای دی موجود آشنا شویم.

نور RGB چیست؟

محصولاتی که امکان تغییر رنگ دارند را به صورت کلی آر جی بی و یا فول کالر می‌گویند. این مدل از محصولات قابلیت وارد کردن برنامه‌ای مخصوص را دارند که از طریق آن‌ها می‌توان به تغییر سرعت نورپردازی و همچنین میزان تابش نور پرداخت.

RGB در واقع مخفف شده سه رنگ قرمز، سبز و آبی است؛ از طریق تلفیق این سه رنگ می‌توان شانزده میلیون رنگ متفاوت و جذاب به دست آورد. از این رو شما می‌توانید به راحتی از رنگ‌های مختلف موجود در این سیستم‌ها برای فضاهای مختلف استفاده کنید. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت پروژکتور رنگی بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

انواع مختلف ال ای دی RGB

بر اساس شکل، می‌توان انواع ال ای دی RGB را در دسته بندی زیر قرار داد:

ریسه های نواری RGB

ریسه‌های نواری RGB یک نوار نازک بوده که روی مدار آن‌ها دیودهای LED چاپ شده‌اند. روی این محصولات معمولا یک لایه شفاف و در قسمت پشتی یک لایه چسب وجود دارد. از این رو شما می‌توانید روکش چسب را کنده و به راحتی از محصول استفاده کنید.

ریسه های نواری RGB

انعطاف پذیری این محصولات بسیار بالا بوده و از این رو می‌توان از آن‌ها در پروژه‌هایی مانند ساخت تابلو یا نورپردازی خطی استفاده کرد. برای اطلاع از قیمت چراغ ال ای دی خطی می‌توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید.

ریسه های آر جی بی

یکی از گزینه‌های کاربردی و رایج، ریسه‌های آر جی بی است. در این محصولات از لامپ‌های RGB استفاده شده و کاربر نمی‌تواند کنترلی بر روی رنگ و میزان روشنایی این محصولات داشته باشد. معمولا از این مدل محصولات برای دیزاین سطحی فضاهای مختلف و غیرحرفه‌ای استفاده می‌شود. این مدل ریسه‌ها با عنوان ریسه هفت رنگ هم شناخته می‌شوند.

ریسه شلنگی

ریسه شلنگی یک نوار ضخیم آر جی بی است که درون یک محفظه پلاستیکی قرار گرفته و بیشتر در ساخت تابلوهای تبلیغاتی کاربرد دارد. از مهم‌ترین مشخصه‌های این محصولات می‌توانیم به مقاومت بسیار بالای آن‌ها در برابر ضربه و کشش اشاره کنیم.

ریسه شلنگی led

همچنین ریسه شلنگی RGB در برابر پاشش آب نیز معمولا مقاومت بالایی دارد و شما می‌توانید با میزان محدودیت کمتری از آن‌ها بهره ببرید.

پنل های RGB

یکی دیگر از انواع ال ای دی RGB که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند، پنل‌ها هستند. این پنل‌ها در اشکال مختلفی مانند شش ضلعی، مربع و … در دسترس بوده و شما می‌توانید اقدام به خرید آن‌ها بکنید. این محصولات به صورت تکه‌تکه به فروش رسیده و شما می‌توانید بعد از خرید بسته به سلیقه و دکوراسیونی که مدنظر دارید، اقدام به نصب آن‌ها بکنید.

از این مدل معمولا برای طراحی اتاق، اتاق گیمینیگ، استودیو و … استفاده می‌شود. این محصولات کمک می‌کنند تا بک گراند جذابی برای تهیه ویدئوهای مختلف داشته باشید.

آباژور RGB

یکی دیگر از انواع نور RGB که با عنوان استند آر جی بی نیز شناخته می‌شود، یک محفظه ایستاده و جذاب بوده که در ساخت آن از دیودهای RGB استفاده شده است. معمولا از آباژور RGB برای نوردهی به گوشه‌ها و پس زمینه استفاده می‌شود.

آباژور RGB

همچنین اگر قصد خرید یک دکوری جذاب را دارید، این محصول می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما محسوب شود. استایل مدرن آباژور آر جی بی باعث شده تا در محیط‌ها و فضاهای مختلف و متنوعی کارایی داشته باشد. شما می‌توانید این مدل آباژورها را با طراحی‌های مختلف راست، خمیده و … بسته به سلیقه خود انتخاب کرده و خریداری کنید.

لامپ های سرپیچی

لامپ‌های سرپیچی RGB به همان سرپیچ‌های معمولی که در خانه‌ها موجود است متصل شده و عملکرد جذابی دارند. شما می‌توانید با استفاده از ریموت کنترل و یا اپلیکیشن تلفن همراه مخصوص، اقدام به کنترل کردن این محصولات بکنید.نصب این چراغ‌ها به سادگی امکان‌پذیر بوده و حتی با سیستم‌های برق قدیمی هم سازگاری دارند.

نور RGB باتومی

نور RGB باتومی

همان‌طور که از عنوان این محصولات مشخص بوده، طراحی آن‌ها به شکل باتوم است. این محصولات با باتری کار کرده و به عنوان یک محصول پرتابل قابل استفاده هستند. از نورهای باتومی معمولا در فیلم‌برداری و ساخت تیزرهای مختلف استفاده می‌شود.

رینگ لایت RGB

یکی دیگر از این محصولات پرکاربرد، رینگ لایت RGB است که در موقعیت‌های مختلف، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این محصولات از دیودهای RGB استفاده شده و امکان تغییر رنگ در طیف فوق‌العاده گسترده‌ای وجود دارد.

اغلب کسانی که اقدام به تولید محتوا در پلتفرم‌های مختلف و فضای مجازی می‌کنند، از این تجهیزات بهره برده و محتواهای جذاب‌تری برای مخاطبان خود می‌سازند.

کاربرد های انواع نور RGB

بعدازاینکه دانستیم نور RGB چیست و با انواع مختلف آن به صورت کامل آشنا شدیم، لازم است تا با موارد کاربرد این محصولات هم آشنا شده و اطلاعات بیشتری به دست آوریم. چند نمونه از اصلی‌ترین کاربردهای این دسته از نورپردازی‌ها به شرح زیر هستند.
– تزیین اتاق
– نورهای سقفی RGB برای تامین روشنایی
– نور RGB عکاسی و فیلم‌برداری
– نور RGB برای تولیدکنندگان محتوا
– RGB برای دیزاین اتاق گیمینگ
– رقص نور در تالارهای عقد و عروسی
– تزیین باغ و نورپردازی درختان

همچنین بخوانید: سبک های نورپردازی نورپردازی اتاق گیمینگ

سخن پایانی

نورپردازی محیط‌های مختلف امروزه به روش‌های گوناگونی انجام می‌شوند تا ضمن داشتن کاربری فوق‌العاده، جلوه زیبایی ایجاد کرده و بتوانند میزان نور موجود در محیط را در وضعیت مطلوبی قرار دهند. یکی از کاربردی‌ترین تجهیزات، نور RGB است. در بخش‌های قبلی به صورت کامل به معرفی این مدل نور پرداختیم. همچنین انواع ال ای دی RGB را نیز معرفی کردیم تا شما بتوانید بر اساس کاربردی که در نظر دارید از میان آن‌ها به انتخاب پرداخته و مورد استفاده قرار دهید. دایانو در زمینه فروش انواع محصولات روشنایی ال ای دی فعالیت دارد و به صورت مستقیم، آنها را به بازار ارائه می‌دهد.

سوالات متداول

همه انواع نورهای RGB امکان کنترل و تنظیم دارند؟

ریسه‌های معمولی این تجهیزات چنین امکانی را ندارند، اما در بقیه مدل‌ها شما می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید.

نحوه استفاده از لامپ‌های سرپیچی RGB به چه صورتی است؟

این لامپ‌ها به راحتی به سرپیچ‌های معمولی متصل شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند از این رو به راحتی می‌توانید از مزایای آن‌ها بهره‌مند شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید
علاقه مندی

در صورت نیاز به مشاوره و دریافت لیست قیمت،شماره خود را قرار دهید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

برای نمایش کامل به طرفین بکشید.