وبلاگ

سبک های نورپردازی اتاق گیمینگ و نکات مهم در آن

سبک های نورپردازی اتاق گیمینگ و نکات مهم در آن

گیمرها معمولا برای بیشتر لذت بردن از بازی و غوطه‌ور شدن در دنیای گیم، نیاز به یک اتاق مخصوص دارند. برای اینکه حس و حال گیمینگ به بهترین نحو ممکن به افراد منتقل شود، این اتاق نیاز به یک نورپردازی متناسب و کاربردی دارد. نورپردازی اتاق گیمینگ در صورتی که به صورت اصولی انجام شود، مزایای متعددی به همراه داشته و حتی می‌تواند فشار و آسیب‌های واردشده به چشم را به میزان قابل‌ توجهی کاهش دهد. برای آشنایی بیشتر با سبک های نورپردازی اتاق گیمینگ توصیه می‌کنیم، در ادامه با ما همراه باشید.

نکات مهم نورپردازی اتاق گیمینگ

برای اینکه بتوانید بهترین روش و سبک را برای نورپردازی اتاق گیمینگ در نظر بگیرید، توصیه می‌کنیم به نکات ویژه‌ای توجه داشته باشید که عبارتند از:

نکات مهم نورپردازی اتاق گیمینگ

  • توجه به ابعاد اتاق
  • نوع بازی‌های محبوب
  • استفاده از رنگ‌های سازگار با اتاق و تجهیزات آن
  • دختر یا پسر بودن گیمر
  • انتخاب سبک نورپردازی مناسب

روش های مختلف نورپردازی اتاق گیمینگ

وجود تجهیزات مختلف باعث شده تا شما بتوانید از روش‌ها و سبک‌های مختلف و متنوعی برای نورپردازی اتاق گیمینگ خود استفاده کنید. نورپردازی اتاق گیمینگ به سه روش کلی انجام می‌شود:

  • نورپردازی سقف و دیوارهای اتاق بازی
  • نورپردازی تجهیزات بازی مانند کیبورد، مانیتور، کیس و …
  • نورپردازی میز و صندلی گیمر

شما برای کسب نتیجه مطلوب بر اساس سلیقه و خلاقیت خود، می‌توانید از نورپردازی مستقیم یا غیرمستقیم و همچنین روش‌های ترکیبی بهره ببرید. از کاربردی‌ترین گزینه‌ها و سبک‌هایی که می‌توانید برای نورپردازی اتاق گیمینگ خود استفاده کنید، باید به موارد زیر اشاره کنیم.

1- نور زیر میز بازی

همان‌طور که اشاره کردیم یکی از اصلی‌ترین روش‌هایی که برای نورپردازی اتاق گیمینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد، مربوط به میز و صندلی گیمینگ است. از این رو قرار دادن چراغ‌های مناسب زیر میز بازی یکی از هوشمندانه‌ترین روش‌ها برای نورپردازی این مکان محسوب می‌شود.

نور زیر میز بازی از روش های نورپردازی اتاق گیمینگ

شما در این روش می‌توانید از ال ای دی های مخصوصی استفاده کنید که تم رنگی متنوعی دارند. روشنایی این چراغ‌ها بسیار جذاب بوده و حالتی شبیه به هاله به اتاق می‌بخشد. برای اجرای این ایده، خرید وال واشر COB یک پیشنهاد مناسب است.

2- چراغ های نواری برای برجسته سازی صفحه مانیتور

استفاده از چراغ‌های نواری برای نورپردازی اتاق گیمینگ را باید به عنوان یکی از ساده‌ترین روش‌ها بدانیم. شما می‌توانید این چراغ‌های نواری را در قسمت پشت مانیتور خود به بهترین نحو ممکن تنظیم کنید. این کار منطقه بازی را روشن کرده و نور بسیار جذابی به محیط می‌بخشد.

این مدل از نورپردازی می‌تواند در افزایش تمرکز شما هم اثرگذار باشد. نور حاصل از این نوارها معمولا در سطح مطلوب و خوبی قرار داشته و به هیچ عنوان باعث از بین رفتن توجه شما از مانیتور نخواهد شد.

3- نورپردازی روی سقف

نورپردازی روی سقف از روش های نورپردازی اتاق گیمینگ

از کاربردی‌ترین اقداماتی که معمولا برای نورپردازی اتاق گیمینگ انجام می‌شود، باید به نورپردازی روی سقف اشاره کنیم. برای نورپردازی غیرمستقیم بر روی سقف می‌توانید از پنل‌های سقفی استفاده کنید؛ همچنین می‌توانید چراغ‌های حلقوی یا ال ای دی‌های لوله‌ای را هم بر روی سقف نصب نمایید. تنوع تم رنگی و حالت تنظیم نور از ویژگی‌های این دسته از محصولات است که شما می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

4- استفاده از چراغ های هوشمند

یکی دیگر از سبک های نورپردازی اتاق گیمینگ، استفاده از چراغ‌های هوشمند است. لامپ‌های موجود در این سبک دارای کنترل هوشمند هستند و شما این امکان را دارید که رنگ و روشنایی آن‌ها را کنترل کنید. کنترل این گزینه‌ها معمولا از طریق کنترل صوتی یا دستیارهای هوش مصنوعی از قبیل الکسا یا سیری امکان پذیر است. این لامپ‌ها معمولا در تم‌های رنگی متنوعی عرضه شده‌اند و شما می‌توانید بر اساس المان‌های مختلفی که در اتاق گیمینگ خود استفاده کرده‌اید، از میان آن‌ها به انتخاب بپردازید.

5- استفاده از چراغ‌های دیواری

استفاده از چراغ‌های دیواری از روش های نورپردازی اتاق گیمینگ

انواع مدل‌های چراغ‌های لیزری، پانل‌های دیواری دیجیتالی و چراغ‌های ال ای دی از گزینه‌های جذابی محسوب می‌شوند که شما می‌توانید برای طراحی دیوار اتاق گیمینگ خود استفاده کنید. این چراغ‌ها کل اتاق را روشن کرده و جلوه فوق‌العاده‌ای به آن می‌بخشند.

6- چراغ های ال ای دی سفید برای آینه

یکی از ایده‌های خلاقانه‌ای که می‌توانید مورد استفاده قرار دهید، ترکیب نورپردازی با آینه است. از بهترین گزینه‌ها چراغ‌های ال ای دی سفید هستند. طرح‌های چند رنگ این چراغ‌ها هم وجود دارند که برای نورپردازی اتاق گیمینگ انتخاب خوبی محسوب می‌شوند. شما می‌توانید با خرید وال واشر SMD و نصب آن در کنار آینه، این ایده را به خوبی اجرا کنید.

سخن پایانی

یکی از اقداماتی که کمک می‌کند تا شما اتاق گیمینگ جذاب‌تری برای خود داشته باشید، نورپردازی آن است. نورپردازی اتاق گیمینگ باید بر اساس اصول و نکات خاصی انجام شود تا نتیجه بهتر و مطلوب‌تری برای شما به دنبال داشته باشد.

در بخش‌های قبلی به صورت کامل بررسی مهم‌ترین نکات و اصول نورپردازی این اتاق و سبک های نورپردازی اتاق گیمینگ پرداختیم. دایانو در زمینه فروش انواع محصولات روشنایی برای نورپردازی فضاهای مختلف فعالیت دارد و این محصولات را با بهترین قیمت به بازار ارائه می‎دهد.

سوالات متداول

نورپردازی اتاق گیمینگ باید بر چه اساسی انجام شود؟

در نورپردازی اتاق گیمینگ باید نکات مختلف و ویژه‌ای را در نظر داشته باشید که از میان آن‌ها می‌توانیم به مواردی مانند ابعاد و اندازه اتاق، تم رنگی قالب اتاق، نوع بازی‌ها و ... اشاره کنیم.

آیا نورپردازی اتاق گیمینگ بر روی تجهیزات اتاق امان پذیر است؟

بله شما می‌توانید نورپردازی را بر روی تجهیزاتی از قبیل کیس، مانیتور، میز گیمینگ، صندلی گیمینگ و ... پیاده‌سازی کرده و یک طراحی منحصربه فرد به وجود آورید.

4/5 - (1 امتیاز)

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید
علاقه مندی

در صورت نیاز به مشاوره و دریافت لیست قیمت،شماره خود را قرار دهید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

برای نمایش کامل به طرفین بکشید.