وبلاگ

نحوه نصب ریسه نئون فلکسی

نحوه نصب ریسه نئون فلکسی

امروزه ریسه نئون فلکسی به یکی از محبوبترین وسایل برای ساخت انواع تابلو‌های تبلیغاتی تبدیل شده است؛ با این حال خیلی از افراد با نحوه نصب و برش نئون فلکسی آشنایی ندارند. به همین دلیل در این مقاله از دایانو می‌‌خواهیم آموزش نصب ریسه نئون فلکسی را به شما ارائه داده و نکات مهم در رابطه با این موضوع را بیان کنیم.

 

وسایل مورد نیاز برای نصب ریسه نئون فلکسی

  • مداد
  • پیچ گوشتی
  • منبع تغذیه مناسب (12 یا 24 ولت)
  • سخت افزار مناسب برای نگه داشتن ریسه بر روی دیوار
  • لوله‌های انقباض حرارتی برای حفاظت از ریسه‌ها در برابر آب و هوا

مراحل نصب ریسه نئون فلکسی

مراحل نصب ریسه نئون فلکسی

زمانی که تجهیزات لازم برای نصب ریسه نئون فلکسی را آماده کردید، باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  • بریدن نئون فلکسی

در صورتی که ریسه موردنظر به اندازه کافی بریده نشده است، نیاز دارید تا آن را به اندازه دلخواه درآورید. بنابراین باید نحوه برش نئون فلکسی را بدانید. برای این کار ابتدا باید قسمت پشتی ریسه را نگاه کنید؛ بر روی آن تعدادی خطوط بریده بریده افقی نشان داده شده که محل برش هستند. پس می‌توانید از این نقاط، ریسه را برای خود کوتاه نمایید. در دستورالعمل نحوه برش نئون فلکسی ذکر شده که حتما از قیچی‌های تیز استفاده کنید تا مطمئن شوید که اجزای داخل ریسه آسیبی نمی‌بینند. همچنین باید دقیقا بر روی خط چین این کار را انجام دهید.

همچنین بخوانید: لوازم ساخت تابلو نئون فلکسی

  • وصل کردن پایه برق

آموزش نحوه وصل کردن پایه برق در نصب ریسه نئون فلکسی

 

مرحله بعد از شیوه نصب ریسه نئون فلکسی این است که داخل هریک از رشته‌های بریده شده را نگاه کرده و سیم‌های اتصال را پیدا کنید. این سیم‌ها را باید ابتدا به یک پایه برق یا پریز وصل کرده و آن را با استفاده از یک پین محکم کنید. سپس سمت دیگر را به قسمت بعدی منبع یا پریز متصل کنید؛ دقت داشته باشید که منبع باید قدرت کافی برای روشن کردن ریسه را داشته باشد. حال برای حفاظت از کابل می‌توانید ار درپوش‌های ابتدایی و انتهایی استفاده کنید. برای خرید نئون فلکسی بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

  • ایمن سازی محل نصب ریسه نئون فلکسی

در این مرحله باید مطمئن شوید که دستورالعمل نحوه نصب ریسه نئون فلکسی را به درستی انجام داده اید و آن را در برابر رطوبت، گرد و غبار و آب مقاوم ساخته اید. حتی باید مطمئن شوید که سیم‌های داخلی هم به طور مناسبی ایمن سازی شده اند. شما می‌توانید برای افزایش طول عمر نئون فلکسی از درز گیر‌های سیلیکونی استفاده کنید.

همچنین لوله‌های انقباض حرارتی هم در این مورد کمک کننده هستند؛ اما توصیه می‌شود که از هر دو به طور همزمان استفاده نکنید. زیرا این کار می‌تواند باعث کاهش نور ال ای دی‌ها شود. برای خرید سیلیکون کیلویی بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

  • شکل دادن به ریسه

نحوه شکل دادن به ریسه نئون فلکسی

حال که از اتصال درست و ایمن سازی ریسه مطمئن شدید، می‌توانید آن را به شکل دلخواه خود درآورید. همچنین بسته به محل قرارگیری ریسه، می‌توانید از پانل‌های اکریلیک محافظ استفاده کنید یا اینکه آن‌ها را بر روی دیواری که در نظر گرفته اید، نصب نمایید. همچنین می‌توانید نئون فلکسی خود را بر روی یک پس زمینه ساده قرار دهید تا برجسته تر به نظر برسد.

نکات مهم در نحوه نصب ریسه نئون فلکسی

نکات مهم در نحوه نصب ریسه نئون فلکسی

  • مطمئن شوید که ریسه‌ها به سمت بیرون قرار گرفته و پیچشی در آن‌ها وجود ندارد؛ زیرا این موضوع طول عمر ریسه را کاهش داده و شدت نور را کم می‌کند.
  • از خم شدن ریسه نئون فلکسی و ایجاد زاویه‌های تیز جلوگیری کنید.
  • از منحنی‌ها برای تابش بهتر نور نئون فلکسی استفاده نمایید و برای طرح‌های پیچیده تر از یک متخصص کمک بگیرید.
  • مطمئن شوید که ولتاژ منبع تغذیه مناسب است.

سخن پایانی

نصب ریسه نئون فلکسی هرچند ساده به نظر می‌رسد، اما نکاتی دارد که باید آن‌ها را رعایت کنید. در این مقاله از دایانو توصیه‌های مهم در نحوه نصب ریسه نئون فلکسی را به شما ارائه دادیم. همچنین نحوه برش نئون فلکسی را هم به شما آموزش دادیم تا بتوانید راحتتر این پروسه را طی کنید.

سوالات متداول

ولتاژ مناسب برای نصب ریسه نئون فلکسی چقدر است؟

ولتاژ مناسب برای این ریسه‌ها معمولا 12 یا 24 ولت است.

اقدامات ایمنی لازم در دستورالعمل نحوه برش نئون فلکسی چیست؟

فقط در امتداد علائم برش نئون فلکسی را ببرید و مطمئن شوید که سیم‌ها به بیرون کشیده نشده اند.

3/5 - (2 امتیاز)

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید
علاقه مندی

در صورت نیاز به مشاوره و دریافت لیست قیمت،شماره خود را قرار دهید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

برای نمایش کامل به طرفین بکشید.