وبلاگ

مزایا و کاربرد وال واشر چیست؟

8 کاربرد وال واشر در نورپردازی

وال واشر از محبوب ترین محصولات روشنایی است که از تعداد زیادی LED در کنار هم ساخته شده است. این چراغ‌ها به صورت گسترده برای نورپردازی تزیینی یا تامین روشنایی در سطوح و اماکن مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر می‌خواهید بدانید که کاربرد وال واشر در نورپردازی چیست و برای چه مواردی می توان از آن استفاده کرد؛ تا انتها با ما همراه شوید.

ویژگی و مزایای وال واشر

اگر شما تعداد زیادی ال ای دی را بردارید و به صورت متراکم در شکل‌های مختلف خطی یا دایره‌ای در کنار هم بچینید؛ یک وال واشر را ساخته‌اید. این محصولات بسیار کم مصرف هستند و حرارت زیادی تولید نمی‌کنند؛ به همین دلیل می‌توان در بسیاری از موارد به عنوان جایگزینی برای نور طبیعی از آن‌ها استفاده کرد. به علاوه قدرت پرتاب نور بالایی دارند؛ در نتیجه می‌توانند سطح وسیعی را پوشش دهند. از این رو خرید وال واشر ال ای دی برای ساختمان‌های بلند یا فضاهای گسترده انتخاب بسیار مناسبی است. تنوع رنگی بالا و مقاومت زیاد در برابر شرایط آب و هوایی مختلف انواع وال واشر ال ای دی هم باعث شده که این محصولات جنبه تزییناتی پیدا کنند و بتوان با خیال راحت آن‌ها را در فضاهای آزاد نصب کرد.

مهم‌ ترین کاربرد وال واشر در نورپردازی

نورپردازی در دنیای امروز ما به یکی از اصلی‌ترین المان‌ها برای زیبایی فضاهای مختلف تبدیل شده است. کاربرد وال واشر چه در تامین روشنایی و چه در تزیینات، بسیار گسترده می باشد؛ به همین دلیل می‌توان ردپای آن را در قسمت‌های مختلف شهرها و ساختمان‌ها مشاهده کرد. مهم‌ترین کاربردهای وال واشر از قرار زیر هستند:

کاربرد وال واشر در نورپردازی نمای ساختمان ها

1_ کاربرد اول وال واشر در روشنایی نمای ساختمان

والواشر‌ها قادر هستند که نور با زاویه کم را منتشر کنند؛ به همین دلیل می‌توانند بافت‌های معماری را برجسته کرده و ساختمان را با شکوه‌تر جلوه دهند. همین موضوع باعث شده که انواع والواشر به طور عمده بر روی دیوارها، ستون‌ها یا بالای پنجره‌های یک ساختمان اداری یا تجاری نصب شوند تا جلوه متفاوتی را به آن ببخشند.
به علاوه با استفاده از وال واشر‌ها می‌توان نقش‌ها و شکل‌های متفاوتی را بر روی نما ایجاد کرد و به راحتی قابلیت نصب در مکان‌های دور از دسترس یا دارای ابعاد محدود را دارند. توصیه می‌شود که برای نمای ساختمان، از انواع وال واشر خطی کمک بگیرید؛ زیرا این محصولات قادر هستند که نور را به طور یکنواخت در طول زیادی منتشر کنند. همچنین می‌توانید مقاله اصول طلایی نورپردازی نمای ساختمان را مطالعه کنید تا راحت‌تر بتوانید تعداد و محل نصب وال واشرها را محاسبه کنید.

کاربرد وال واشر در تزیین درختان

2_ ایجاد روشنایی در مسیرها و تزیین درختان کاربرد دیگری از وال واشر

یکی دیگر از کاربرد‌های وال واشر برای تزیین درخت‌ها، پوشش زمین، مسیرهای پیاده‌روی و آب‌نماها استفاده می‌شود؛ داون لایت می‌نامند. به این ترتیب انواع والواشر در داخل زمین دفن شده و یا در کناره‌های مسیر با استفاده از پایه نصب می‌شوند؛ در نتیجه یک نور ملایم از پایین شروع به تابش خواهد کرد. این نور اصلا چشم را آزار نمی‌دهد و در عین حال می‌تواند ویژگی‌های بصری جذابی را ایجاد کند. از سوی دیگر به دلیل اینکه والواشرها حرارت زیادی تولید نمی‌کنند؛ نیازی نیست که از بابت وارد شدن آسیب به درختان هم نگران باشید.

کاربرد وال واشر در نورپردازی نماهای شهری

3_ تزیین نماهای شهری با استفاده از والواشر

یکی از مزیت‌های بزرگ وال واشرها این است که در برابر شرایط محیطی بسیار مقاوم هستند و کیفیت نور آن‌ها تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد. به همین دلیل این محصولات برای نورپردازی شهری گزینه بسیار خوبی هستند. البته در بیشتر موارد و کاربردها، توصیه می‌شود که برای اطمینان از حفظ سلامت این محصولات در برابر شرایط آب و هوایی، فریم یا قاب وال واشر را هم خریداری کنید. کاربرد وال واشر در نورپردازی برای تزیین آب‌نماها و دیگر سازه‌های شهری، یکی از مواردی است که باعث شده شهرهای بزرگ در طول شب جذاب‌تر به نظر برسند. این محصولات برای تزیین آب‌نماها، مانَک‌ها یا مجسمه‌ها استفاده می‌شوند و به دلیل رنگ‌های متنوعی که دارند؛ می‌توانند جلوه بسیار زیبایی را به آن‌ها ببخشند.

کاربرد وال واشر برای رشد گیاهان

4_ کاربرد چهارم وال واشر در تامین نور مورد نیاز گیاهان

به طور معمول گیاهانی که در کاشانه‌ها نگهداری می‌شوند؛ از نور خورشید محروم هستند. به همین دلیل نمی‌توانند به خوبی نیازهای خود را تامین کرده و نیاز به یک منبع نور مصنوعی دارند. وال واشرها به دلیل اینکه حرارت زیادی تولید نمی‌کنند و در عین حال کیفیت نور بالایی دارند؛ یکی از بهترین گزینه‌ها برای کمک به فتوسنتز گیاهان هستند. به علاوه در گلخانه‌ها هم برای بهبود رشد گیاهان و حفظ شادابی آن‌ها، از انواع والواشر کمک می‌گیرند. البته باید بدانید که این محصولات باید یک سری ویژگی‌های خاص داشته باشند که ما در مقاله راهنمای خرید چراغ رشد گیاه همه این موارد را برای شما فهرست کرده‌ایم.

کاربرد وال واشر برای تزیین دکوراسیون داخلی

5_ تزیین دکوراسیون داخلی

کاربرد وال واشر تنها به نمای بیرونی ساختمان ختم نمی‌شود و می‌توان از آن برای تزیین دکوراسیون داخلی هم استفاده کرد. این محصولات را می‌توان به عنوان نور مخفی در کناف و سقف مورد استفاده قرار داد. همچنین از آن‌ها برای تزیین ویترین مغازه‌ها هم می‌توان استفاده کرد؛ زیرا نور متمرکزی دارند که به خوبی می‌تواند یک المان را برجسته کند. از سوی دیگر قابلیت تنظیم زاویه نور در این محصولات باعث شده که بتوانید رقص نور زیبایی را با استفاده از آن‌ها ایجاد کنید؛ به همین دلیل در رستوران‌ها و تالارها بسیار پرکاربرد هستند.

کاربرد وال واشر برای نورپردازی آکواریوم

6_ نورپردازی آکواریوم یکی از کاربردهای دیگر وال واشر ها

برای اینکه بتوانید محیط دریا را برای ماهیان آکواریومی شبیه‌سازی کنید و در عین حال سلامت گیاهان موجود در این محیط را تضمین نمایید؛ نیاز به یک منبع نور قدرتمند دارید. انواع والواشر را می‌توان برای تزیین و تامین نیازهای موجودات آکواریومی مورد استفاده قرار داد. این نوع از محصولات روشنایی باید دمای رنگی متناسبی داشته باشند و در عین حال مقاومت خوبی را در برابر رطوبت و پاشش آب از خود نشان دهند. اگر می‌خواهید یک محصول باکیفیت را برای این منظور تهیه کنید؛ مقاله راهنمای خرید وال واشر مخصوص آکواریوم را مطالعه کنید.

کاربرد وال واشر برای تامین روشنایی در تونل‌ ها

7_ تامین روشنایی در تونل‌ ها از مهمترین کاربرد های انواع وال واشر

روشنایی تونل‌ها یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید برای تامین امنیت در آن‌ها مورد توجه قرار بگیرد. وال واشرها به دلیل قدرت پرتاب نور زیادی که دارند؛ یک گزینه ایده آل برای این کاربرد هستند. به علاوه این محصولات آلودگی را به خود جذب نمی‌کنند؛ در نتیجه شدت نور آن‌ها با گذشت زمان کاهش پیدا نمی‌کند.

کاربرد وال واشر در نورپردازی تبلیغاتی

8_ نورپردازی تبلیغاتی

یکی از رایج‌ترین کاربردهای وال واشر استفاده از آن برای روشن کردن تابلوها یا المان‌های تبلیغاتی در سطح شهر است. این محصولات نور را به صورت متمرکز در یک ناحیه مشخص پخش می‌کنند؛ به همین دلیل بهترین گزینه برای جلب توجه مخاطبان هستند.

سخن پایانی

برای اینکه نصب وال واشرها (مقاله ای در زمینه نصب و راه اندازی وال واشر ها تهیه کرده‌ایم در صورت نیاز به این مقاله مراجعه فرمایید.) در محیط‌های مختلف تاثیر خوبی داشته باشد و به تامین نیازها و زیباتر شدن کمک کند؛ باید اصولی را در نورپردازی در نظر داشته باشید. برای مثال نورپردازی عمودی از پایین، می‌تواند ساختمان‌ها را بلندتر نشان دهد. همچنین ترکیب درست رنگ‌ها به زیباتر شدن محیط کمک خواهد کرد. به علاوه اگر نیاز به برجسته کردن یک المان خاص دارید؛ بهتر است که تمرکز اصلی نور را بر روی آن قرار دهید. در همه این موارد خرید یک محصول باکیفیت که تا مدت‌ها نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا نکند؛ بسیار اهمیت دارد.

ما در گروه دایانو امکان خرید انواع وال واشر را با بهترین قیمت‌ها و از برترین برندها برای شما فراهم کرده‌ایم تا بتوانید زیبایی و نور را به طور هم‌زمان در شهرها و خانه‌های خود مهمان کنید. از جمله مزایایی که این محصول دارد می توانیم و می توانیم به آن اشاره کنیم منحصر به فرد بودن کاربرد وال واشر در نورپردازی می باشد که می توان از آن مزایای آن استفاده بهینه ای کرد و برای انواع نواحی و ناحیه ها از آن استفاده کرد.

سوالات متداول

آیا برای تغییر رنگ در بازه‌های زمانی مشخص می‌توان از وال واشر استفاده کرد؟

بله. اگر بخواهید رنگ‌ها به طور دائمی و در بازه‌های زمانی مشخص تغییر کنند؛ می‌توانید از والواشرهای پویا که برای رقص نور استفاده می‌شوند، خریداری کنید.

از کجا بدانیم که بهترین وال واشر برای کاربردهای مختلف چیست؟

در صورتی که نیاز به مشاوره در این زمینه داشته باشید؛ می‌توانید با کارشناسان ما در دایانو تماس بگیرید تا بهترین محصول را به شما معرفی کنند.

برای افزایش مقاومت انواع Wall Washer در برابر شرایط آب و هوایی چه کار کنیم؟

اگر قصد دارید این محصولات را در محیط‌های مرطوب یا در زیر آب‌نماها نصب کنید؛ خرید فریم وال واشر می‌تواند به افزایش طول عمر این محصولات کمک کند. همچنین می‌توانید از انواع چسب آکواریوم یا سیلیکون، برای آب‌بندی این محصولات استفاده کنید.

5/5 - (3 امتیاز)

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید
علاقه مندی

در صورت نیاز به مشاوره و دریافت لیست قیمت،شماره خود را قرار دهید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

برای نمایش کامل به طرفین بکشید.