وبلاگ

راهنمای انتخاب لامپ مناسب برای حیاط

راهنمای انتخاب لامپ مناسب برای حیاط

انتخاب لامپ مناسب برای حیاط یکی از موضوعات چالش برانگیز برای افراد است؛ زیرا چراغ حیاطی باید به گونه‌ای باشد که هم دید کافی را در این فضا ایجاد کند و هم به تامین امنیت محیط کمک نماید. به همین دلیل در این مقاله از دایانو می‌خواهیم مهمترین نکاتی را که باید برای خرید چراغ مناسب دیوار حیاط در نظر داشته باشید، برای شما بیان کنیم.

چراغ حیاطی چیست؟

لامپ مناسب برای حیاط لامپی است که برای استفاده در محیط بیرون منزل بهینه شده باشد و بتواند نور خود را در زاویه گسترده ای پخش کند. این لامپ‌ها باید هم ظاهر زیبا و هم نور باکیفیت داشته باشند که بتوانند ضمن زیبایی بخشیدن به فضا، روشنایی کافی و امنیت لازم را هم به وجود آورند. برای مثال خرید چراغ خیابانی ال ای دی برای روشن کردن فضای حیاط بسیار رواج دارد؛ زیرا همه این ویژگی‌ها را می‌توان در چراغ خیابانی یافت.

بر اساس منبع انرژی، انواع مختلفی از لامپ مناسب حیاط وجود دارد که اصلیترین آن‌ها خورشیدی و الکتریکی هستند. لامپ‌های الکتریکی ارزانتر بوده و معمولا نور بهتری تولید می‌کنند؛ اما هزینه نگهداری لامپ‌های خورشیدی کمتر است و در زمان قطع برق هم می‌توانند تا حدی روشنایی ایجاد کنند.

نکات مهم در انتخاب لامپ مناسب برای حیاط

برای اینکه بتوانید لامپ مناسب برای حیاط را انتخاب کنید، نیاز است که به مشخصات چراغ و تناسب آن‌ها با محل نصب دقت کنید. برخی از مهمترین این نکات عبارتند از:

نکات مهم در انتخاب لامپ مناسب برای حیاط

  • مقاوم بودن در برابر شرایط محیطی

از آنجا که لامپ مناسب دیوار حیاط قرار است در فضای بیرون نصب شود، باید به طور کامل در برابر عوامل محیطی مانند باد، نفوذ گرد و غبار، باران و برف مقاوم سازی شده باشد. در اصطلاح تخصصی گفته می‌شود که این لامپ باید از درجه بندی IP بالایی برخوردار بوده و درجه IK خوبی هم داشته باشد. به این معنا که هم در برابر نفوذ رطوبت و ذرات مقاومت کند و هم در برابر ضربه‌های ناگهانی آسیبی نبیند. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با درجه بندی IP مقاله ما را در این مورد مطالعه کنید.

  • محل نصب لامپ مناسب برای حیاط

بسته به اینکه بخواهید چراغ را در کجا نصب کنید، فرایند انتخاب لامپ مناسب برای حیاط متفاوت خواهد بود. برای مثال ممکن است شما مسیری از درب ورودی ساختمان تا خانه داشته باشید که نیاز به چراغ‌های دفنی برای روشنتر شدن داشته باشند. همچنین چراغ‌هایی که در محوطه پارکینگ نصب می‌شوند، با لامپ‌های مناسب برای نصب بر روی نمای ساختمان متفاوت هستند. البته در بیشتر موارد، خرید پروژکتور ال ای دی می‌تواند پاسخگوی نیاز شما برای نورپردازی حیاط باشد و کمک کند که نور به صورت یکنواخت در سرتاسر محیط پخش شود.

  • ولتاژ و توان

از دیگر نکات مهمی‌ که باید در انتخاب چراغ مناسب دیوار حیاط در نظر داشته باشید، ولتاژ و توان این لامپ‌ها است. هرچه توان لامپ بیشتر باشد، بدون شک شدت نور بیشتری هم خواهد داشت و بهتر می‌تواند فضا را روشن کند. اما لامپ‌هایی با توان بالا، معمولا ولتاژ و مصرف انرژی زیادی هم دارند و در نتیجه هزینه نگهداری آن‌ها هم بالاتر خواهد بود.

  • زاویه تابش نور

به جز توان و شدت نور، زاویه تابش هم در انتخاب لامپ مناسب برای حیاط بسیار تاثیرگذار است. زیرا این زاویه مشخص می‌کند که شما به چه تعداد منبع روشنایی برای تامین نور کافی در حیاط نیاز دارید و فاصله آن‌ها از هم باید چقدر باشد. برای آشنایی بیشتر با این موضوع مقاله زاویه تابش نور لامپ LED را مطالعه کنید.

  • اهمیت رنگ چراغ در انتخاب بهترین لامپ برای حیاط

در زمان انتخاب چراغ مناسب دیوار حیاط باید به رنگ لامپ هم توجه ویژه ای داشته باشید؛ زیرا رنگ لامپ به نوعی بر روی میزان روشنایی که تولید می‌کند، اثرگذار است. برای مثال استفاده از چراغ‌های رنگی برای روشنایی عمومی‌ حیاط توصیه نمی‌شود؛ زیرا این لامپ‌ها صرفا جنبه تزییناتی دارند و نمی‌توانند دید کافی را برای رفت و امد در حیاط ایجاد کنند.

اهمیت رنگ چراغ در انتخاب بهترین لامپ برای حیاط

از سوی دیگر نور سفید هم ممکن است در تاریکی چشم را بیش از حد خیره کند و در زمان پارک کردن خودرو یا راه رفتن حواس شما را پرت کند. به همین دلیل بهترین رنگ نور لامپ مناسب برای حیاط، رنگ آفتابی است که تداعی کننده نور روز خواهد بود. البته در زمان انتخاب رنگ نور لامپ حیاطی توصیه می‌شود که رنگ سطوح را در نظر داشته باشید و بررسی کنید که میزان بازتاب نور از آن‌ها چقدر است. در این مورد هم می‌تواند مقاله لامپ مهتابی بهتر است یا آفتابی را مطالعه کنید.

  • وسایل موجود در حیاط

بسته به اینکه شما حیاط شلوغی داشته باشید یا خلوت، نوع لامپی که برای آن انتخاب می‌کنید، متفاوت است. زیرا وسایلی که در حیاط هستند ، مقداری از نور را به خود جذب می‌کنند و باعث می‌شوند که شدت منبع نور کاهش پیدا کند. به همین دلیل اگر حیاط شلوغی دارید، باید به سراغ لامپ‌هایی با شدت نور بالاتر و توان بیشتر بروید تا بتوانند نور کافی را در فضای حیاط ایجاد کنند.

  • منبع تغذیه چراغ

از دیگر موارد مهمی‌ که باید در زمان انتخاب لامپ مناسب برای حیاط به آن دقت کنید، نوع منبع تغذیه چراغ حیاطی است. همانطور که گفتیم، این لامپ‌ها ممکن است از الکتریسیته یا نور خورشید تغذیه کنند. معمولا استفاده از لامپ‌هایی با منبع تغذیه الکتریکی برای استفاده در حیاط مطمئن‌تر است و تنها در زمان قطع برق ممکن است برای شما دردسر ایجاد کند. اما چراغ‌های خورشیدی با محیط زیست سازگاری بیشتری داشته و می‌توانند هزینه‌های مصرف برق شما را کاهش دهند. بنابراین در این مورد انتخاب کاملا سلیقه‌ای است!

توجه به بودجه برای خرید لامپ مناسب برای حیاط

  • بودجه خرید لامپ مناسب برای حیاط

بسته به اینکه چه مقدار بودجه برای نورپردازی حیاط در نظر گرفته‌اید، می‌توانید چراغ مناسب را برای این کار انتخاب کنید. دقت داشته باشید که گاهی اوقات برای تامین نور کافی نیاز به چندین منبع نور خواهید داشت و باید هزینه‌های نصب را هم در نظر داشته باشید. ما در فروشگاه دایانو انواع مختلفی از محصولات روشنایی مناسب برای نصب در حیاط و فضا‌های باز را با بهترین قیمت در اختیار شما قرار داد‌ه‌ایم. برای مثال می‌توانید برای مشاهده لیست قیمت چراغ خیابانی گلنور که یکی از گزینه‌های مناسب به عنوان چراغ حیاطی است، بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی برخی از مهمترین نکات در انتخاب لامپ مناسب برای حیاط پرداختیم. شما می‌توانید با در نظر داشتن این موارد، بهترین لامپ را برای نورپردازی حیاط انتخاب کرده و محصول موردنظر خود را از ما در دایانو خریداری کنید.

سوالات متداول

آیا استفاده از چراغ‌هایی با حسگر حرکتی در حیاط مناسب است؟

به طور معمول توصیه می‌شود که از منابع نوری استفاده کنید که به حرکت حساس نیستند. زیرا ممکن است شما بخواهید در حیاط بنشینید یا خودروی خود را تعمیر کنید؛ در این صورت این منابع نور به طور دائمی‌ خاموش و روشن شده و شما را اذیت خواهند کرد.

از چه چراغ‌هایی می‌توان در حیاط استفاده کرد؟

انواع چراغ خیابانی، سوله ای، پروژکتور ال ای دی و چراغ‌های دفنی از مناسبترین منابع نوری برای نورپردازی حیاط هستند.

4/5 - (3 امتیاز)

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید
علاقه مندی

در صورت نیاز به مشاوره و دریافت لیست قیمت،شماره خود را قرار دهید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

برای نمایش کامل به طرفین بکشید.