وبلاگ

بهترین رنگ نور برای اتاق خواب

بهترین رنگ نور برای اتاق خواب

اتاق خواب یکی از مهمترین قسمت‌ها در هر خانه است که نورپردازی آن اهمیت ویژه ای دارد؛ زیرا این موضوع به طور مستقیم بر روی کیفیت خواب اثرگذار خواهد بود. در این مقاله از دایانو می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که رنگ نور مناسب برای اتاق خواب چیست و چه نوع لامپ‌هایی برای نصب شدن در این فضا مناسب هستند. پس برای شناختن بهترین رنگ نور برای اتاق خواب با ما همراه باشید.

نکات مهم در انتخاب رنگ نور مناسب برای اتاق خواب

برای اینکه بتوانید بهترین رنگ نورپردازی اتاق خواب را انتخاب کنید، باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

4 نکته مهم در انتخاب رنگ نور مناسب برای اتاق خواب

  • کمک به بهبود کیفیت خواب

مهمترین موضوعی که باید در زمان انتخاب بهترین رنگ نور برای اتاق خواب در نظر داشته باشید، کیفیت خواب است. به عبارت بهتر شما باید رنگی را انتخاب کنید که در زمان به خواب رفتن اذیتتان نکند و از نظر روحی هم به شما آرامش بدهد.

  • اذیت نشدن چشم

ممکن است شما در طول شب بیدار شده و بخواهید کاری انجام دهید؛ در این زمان، چشمان شما نسبت به نور بسیار حساس هستند. در نتیجه باید رنگی را انتخاب کنید که در زمان باز شدن چشم، آن را اذیت نکند و امکان خوابیدن دوباره را به راحتی برای شما فراهم نماید.

  • شدت نور

از دیگر موارد مهم در انتخاب بهترین رنگ نور برای اتاق خواب، می‌توان به شدت نور اشاره کرد. این میزان شدت معمولا بر حسب واحد لومن تعیین می‌شود و بستگی به متراژ اتاق خواب هم دارد؛ اگر می‌خواهید بدانید لومن لامپ چیست مقاله ما را در این مورد مطالعه کنید. توصیه می‌شود نوری را انتخاب کنید که چشم شما را خیره نکند و در عین حال، دید کافی را هم برایتان به ارمغان آورد تا اگر خواستید در اتاق خواب راه بروید، به جایی برخورد نکنید.

  • فاصله چراغ از محل خوابیدن

از دیگر موارد مهمی‌ که باید در زمان انتخاب رنگ نور مناسب برای اتاق خواب در نظر داشته باشید، این است که منبع نور در چه فاصله ای از محل خوابیدن شما قرار دارد. به طور معمول چراغ‌های خواب در نزدیکی تخت هستند و به همین دلیل باید از لامپ‌هایی با شدت کمتر استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید لامپ را در بالای تخت و روی سقف نصب کنید، باید زاویه تابش نور لامپ بیشتر باشد. برای اطلاعات بیشتر در این مورد می‌توانید مقاله زاویه تابش نور لامپ LED چیست را مطالعه کنید.

بهترین رنگ نور برای اتاق خواب چیست؟

با توجه به مواردی که در قسمت قبلی گفتیم، برای انتخاب بهترین رنگ نور برای اتاق خواب می‌توانید به سراغ موارد زیر بروید:

نور مهتابی یا رنگ آبی

  • رنگ آبی

انتخاب رنگ آبی به عنوان رنگ نورپردازی اتاق خواب می‌تواند آرامش را پس از یک روز کاری سخت برایتان به ارمغان آورد. این رنگ خیلی زود شما را ریلکس کرده و باعث می‌شود که در زمان بیدار شدن در طول شب اختلالی در خوابتان ایجاد نشود. این رنگ می‌تواند ضربان قلب را کاهش داده و در زمان بیداری هم به خوبی تمرکز شما را حفظ کند.

نور زرد یا رنگ آفتابی

  • رنگ زرد یا آفتابی

گزینه دوم از فهرست بهترین رنگ نور برای اتاق خواب، رنگ زرد گرم یا آفتابی است که می‌تواند تا حد زیادی نور طبیعی را تداعی کرده و به آرام کردن اعصاب کمک کند. این رنگ نور در اتاق خواب، چشم را خسته نمی‌کند و امکان ایجاد یک خواب عمیق را برایتان فراهم می‌کند. برای اطلاعات بیشتر در این مورد، مقاله لامپ مهتابی بهتر است یا آفتابی را مطالعه کنید.

  • رنگ قرمز

رنگ نور قرمز برای اتاق خواب در صورتی مناسب است که منبع نور در فاصله زیادی نسبت به محل خوابیدن قرار داشته باشد. جالب است بدانید که به طور طبیعی رنگ قرمز باعث اختلال در چرخه طبیعی بدن نمی‌شود و پس از بیدار شدن در شب، در اتاق خوابی با نور قرمز راحتتر به خواب خواهید رفت.

بهترین لامپ برای اتاق خواب

در کنار انتخاب رنگ نور مناسب برای اتاق خواب، نوع لامپ هم در نورپردازی این قسمت از منزل اهمیت دارد؛ زیرا نوع لامپ به نوعی تعیین کننده زاویه تابش نور و شدت آن است. امروزه توصیه می‌شود که از انواع محصولات روشنایی ال ای دی در اتاق خواب استفاده کنید؛ زیرا این محصولات کمترین نور مضر را داشته و در عین حال با تابش ملایم نور، آرامش را برایتان به ارمغان می‌آورند. از میان این محصولات هم خرید چراغ خطی ال ای دی بیشتر توصیه شده است؛ زیرا چراغ‌های خطی نور خیره کننده ایجاد نمی‌کنند و می‌توان با نصب درست آن‌ها، تابش نور را به راحتی کنترل کرد.

سخن پایانی

انتخاب بهترین رنگ نور برای اتاق خواب از آن جهت اهمیت دارد که می‌تواند به طور مستقیم بر روی کیفیت خواب تاثیر بگذارد. در این مقاله از دایانو به معرفی رنگ نور مناسب اتاق خواب پرداخته و محصولات روشنایی مناسب برای نصب در این مکان را به شما معرفی کردیم.

سوالات متداول

آیا نور سفید برای اتاق خواب خوب است؟

استفاده از نور سفید به دلیل شدت زیادی که دارد، معمولا برای اتاق خواب توصیه نمی‌شود. زیرا این رنگ نور باعث تحریک شبکیه چشم شده و ممکن است به خواب رفتن را برایتان مشکل کند.

رنگ نور اتاق خواب چه تاثیری بر سلامت انسان دارد؟

در صورتی که رنگ نور مناسب برای اتاق خواب خود را انتخاب کرده باشید، خواب راحتی را تجربه کرده و در زمان بیدار شدن، سرحال خواهید بود. همچنین راحت‌تر می‌توانید بیدار شوید و اعصابتان آرامش بیشتری خواهند داشت.

4/5 - (3 امتیاز)

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید
علاقه مندی

در صورت نیاز به مشاوره و دریافت لیست قیمت،شماره خود را قرار دهید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

برای نمایش کامل به طرفین بکشید.