وبلاگ

انواع پروژکتور ال ای دی

انواع پروژکتور LED

پروژکتور ال ای دی یکی از قویترین و بهترین انواع محصولات روشنایی است که هم در فضا‌های داخلی با متراژ زیاد و هم در محیط بیرون قابل استفاده است. در این مقاله از دایانو می‌خواهیم انواع پروژکتور ال ای دی از نظر توان و مشخصات منابع روشنایی را به شما معرفی کنیم.

 

انواع پروژکتور ال ای دی از نظر منابع روشنایی

در گذشته تنها از چیپ‌های LED معمولی برای ساخت انواع پروژکتور استفاده می‌شد؛ اما امروزه به دلیل گسترش کاربرد این محصولات روشنایی، از نسل جدید منابع روشنایی ال ای دی در ساختار آن‌ها استفاده می‌شود. بر این اساس می‌توان انواع پروژکتور ال ای دی را در دسته‌های زیر قرار داد:

  • پروژکتور ال ای دی SMD

پروژکتور‌های اس ام دی نسل جدیدی از انواع پروژکتور‌های LED هستند که از چیپ‌های کوچک اما پرتوان ساخته شده اند و می‌توانند نور را در یک فضای گسترده پخش کنند. این نوع از پروژکتور‌ها برای فضای بیرونی هم گزینه مناسبی هستند و معمولا در برابر شرایط آب و هوایی مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهند.پروژکتور اس ام دی smd از انواع پروژکتور ال ای دی

در ساختار این مدل از پروژکتور‌ها از یک دیفیوز برای پخش نور استفاده شده که باعث شده ابعاد آن‌ها کوچک شود و بتواند برای کاربرد‌های تزیینی هم از این مدل پروژکتور استفاده کرد. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت پروژکتور SMD بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

  • پروژکتور ال ای دی COB

پروژکتور سی او بی cob از انواع پروژکتور ال ای دی

از دیگر انواع پروژکتور ال ای دی می‌توان به مدل‌های COB اشاره کرد که دارای دیود‌های مسطح با قابلیت نصب سطحی است و تراشه آن به صورت مستقیم بر روی مدار نصب می‌شود. در نتیجه معمولا ابعاد بزرگی دارد؛ اما می‌تواند نور را به صورت متمرکز پخش کند و به این ترتیب برای نورپردازی‌های تزیینی یا کاربرد‌های پزشکی گزینه مناسبی است. دایانو در زمینه فروش پروژکتور COB هم فعالیت داشته و این محصولات را با قیمت رقابتی به بازار عرضه می‌کند.

  • پروژکتور رنگی

پراژکتور رنگی یکی از مورد استفاده ترین ها

پروژکتور رنگی را هم می‌توان در دسته متنوع‌ترین انواع پروژکتور ال ای دی دانست که معمولا از چیپ‌های RGB یا تک رنگ در ساخت آن استفاده می‌شود و شما می‌توانید بسته به نیاز خود خاموش و روشن شدن یا تغییر رنگ‌ها را مدیریت کنید. این نوع از پروژکتور‌ها معمولا برای تزیین استفاده می‌شود و پرتاب نور محدودی دارند؛ به همین دلیل در زمینه روشنایی یا بهبود دید مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. اما از نمونه‌های ضدآب آن‌ها می‌توانید برای تزیین استخر‌ها استفاده کرده یا در دکوراسیون تالار‌ها و باغ‌ها کمک بگیرید. برای اطلاع از قیمت پروژکتور رنگی بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

انواع پروژکتور ال ای دی از نظر رنگ نور

بر اساس رنگ نور می‌توان انواع پروژکتور ال ای دی را در سه دسته مهتابی، آفتابی و طبیعی یا یخی قرار داد. پروژکتور‌هایی با نور مهتابی، نور را به رنگ سفید منتشر می‌کنند و برای روشنایی داخلی مناسب هستند. اما نور آفتابی حالت زرد رنگ دارد و بیشتر در نورپردازی نمای ساختمان، باغ‌ها یا فضای باز مورداستفاده قرار می‌گیرد. اما بهترین طیف نوری در این میان، نور طبیعی است که شباهت زیادی به نور خورشید دارد و یک دمای رنگی معتدل را ایجاد می‌کند. این مدل از پروژکتور‌ها را هم می‌توان در فضای داخلی و هم فضای آزاد مورد استفاده قرار داد.

انواع پروژکتور ال ای دی از نظر توان

یکی از پارامتر‌های مهمی‌ که برای تقسیم بندی انواع پروژکتور ال ای دی مورد توجه قرار می‌گیرد، توان آن است. زیرا توان مشخص می‌کند که میزان نوردهی و قدرت پرتاب نور در پروژکتور چقدر است و برای چه محیط‌هایی می‌توان از آن استفاده کرد؟ در بازار محصولات روشنایی انواع مختلفی از پروژکتور‌های LED با توان‌هایی در بازه 50 تا 1000 وات وجود دارند؛ اما رایجترین آن‌ها پروژکتور ال ای دی 100 وات، 150 وات، 200 وات و 400 وات هستند. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت پروژکتور ال ای دی با توان‌های مختلف با ما در دایانو تماس بگیرید.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی انواع پروژکتور ال ای دی پرداخته و مدل‌های مختلف آن را از نظر منبع نوری، توان و رنگ نور معرفی کردیم. گروه دایانو تامین کننده و تولیدکننده انواع پروژکتور‌های LED و دیگر محصولات یا تجهیزات روشنایی است و این محصولات را با بهترین کیفیت و قیمت در اختیار شما قرار می‌دهد.

سوالات متداول

آیا ساختار پروژکتور مخصوص فضای باز با پروژکتور‌های داخلی متفاوت است؟

خیر. تنها قاب پروژکتور در این حالت‌ها تفاوت دارد که در برابر ضربه‌های خارجی، نفوذ گرد و غبار و رطوبت مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهد.

آیا نوع پروژکتور در میزان نوردهی آن موثر است؟

بله. توان و نوع چیپ‌های انواع پروژکتور ال ای دی عوامل اصلی تعیین کننده قدرت نوردهی این وسایل هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید
علاقه مندی

در صورت نیاز به مشاوره و دریافت لیست قیمت،شماره خود را قرار دهید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

برای نمایش کامل به طرفین بکشید.