وبلاگ

نکات و ترفندهای نورپردازی با لامپ ال ای دی

نکات و ترفندهای نورپردازی با لامپ ال ای دی

امروزه، نورپردازی با لامپ ال ای دی برای خانه، اداره یا مغازه بسیار گسترش پیدا کرده و طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. با این حال اگر می‌خواهید نورپردازی یکنواختی داشته باشید که چشم را خیره نمی‌کند و تا مدت زیادی نیاز به تغییر ندارد، باید نکات و ترفندهایی را بدانید. در این مقاله از دایانو می‌خواهیم مهمترین اصول برای نورپردازی با لامپ‌های LED را برای شما بیان کنیم.

 

نکات نورپردازی با لامپ ال ای دی

نورپردازی با لامپ ال ای دی یکی از به صرفه‌ترین راه‌ها برای روشن کردن محیط یا تزیین آن است. در ادامه به برخی از مهمترین نکات برای نورپردازی با این نوع لامپ‌ها اشاره کرده‌ایم.

  • توجه به فضای موجود برای نصب لامپ

  • از دیگر نکات مهم در نورپردازی با لامپ ال ای دی می‌توان به محل نصب این محصولات اشاره کرد؛ برای مثال اگر یک فضای محدود برای نصب لامپ دارید، استفاده از وال واشر یا خرید چراغ خطی ال ای دی گزینه مناسبی برای شما است. اما اگر در فضای نصب بر روی سقف محدودیتی ندارید، پنل‌های سقفی می‌توانند نور ایده آل شما را فراهم کنند.
  • رعایت تناسب رنگ لامپ با محیط

رعایت تناسب رنگ لامپ با محیط یکی از نکات نور پردازی با ال ای دی

از دیگر نکات نورپردازی با لامپ ال ای دی این است که مطمئن شوید رنگ نور لامپ با محیط سازگاری دارد؛ برای مثال اگر قصد نورپردازی یک سالن مطالعه را دارید، باید به سراغ ترکیبی از رنگ‌های مهتابی و آفتابی بروید. اما برای منازل، استفاده از لامپ‌هایی با نور طبیعی گزینه بهتری است. همچنین در مواردی که جنبه تزیینی برایتان اهمیت بیشتری دارد، استفاده از محصولات RGB یا فول کالر می‌تواند کمک زیادی به شما کند.

  • توجه به زاویه پخش نور

یکی دیگر از نکات مهم در استفاده از لامپ‌های LED برای نورپردازی، توجه به زاویه پخش نور است که تعیین می‌کند لامپ برای چه کاربردی مناسب است؟ لامپ‌هایی با زوایه پخش نور تیز و محدود، بیشتر برای برجسته کردن یک بخش خاص یا المان ویژه مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما زاویه پخش گسترده برای روشنایی کاربرد بیشتری دارد. برای مثال چراغ خیابانی ال ای دی نور را در زاویه زیادی پخش کرده و می‌تواند امکان روشن کردن یک مساحت زیاد را فراهم کند.

  • توجه به لومن لامپ

توجه به لومن لامپ یکی از نکات نور پردازی با لامپ ال ای دی

زمانی که می‌خواهید با استفاده از محصولات روشنایی LED یک فضا را نورپردازی کنید، نیاز است که لومن یا شدت نور آن را در نظر داشته باشید. زیرا لومن لامپ مشخص می‌کند که چقدر توانایی در روشنایی محیط دارد و در نتیجه شما به چه تعداد لامپ نیاز خواهید داشت. همچنین اطلاع از این کمیت به شما کمک می‌کند که متوجه شوید این لامپ برای چه محیطی مناسب است و آن را در جای درست نصب کنید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید مقاله لومن لامپ چیست را مطالعه کنید.

  • توجه به فضای موجود برای نصب لامپ

از دیگر نکات مهم در نورپردازی با لامپ ال ای دی می‌توان به محل نصب این محصولات اشاره کرد؛ برای مثال اگر یک فضای محدود برای نصب لامپ دارید، استفاده از وال واشر یا خرید چراغ خطی ال ای دی گزینه مناسبی برای شما است. اما اگر در فضای نصب بر روی سقف محدودیتی ندارید، پنل‌های سقفی می‌توانند نور ایده آل شما را فراهم کنند.

ترفند‌های نورپردازی با لامپ ال ای دی

برای اینکه نتیجه بهتری از نورپردازی با لامپ ال ای دی به دست آورید، می‌توانید از ترفند‌هایی که در ادامه بیان کرده ایم، استفاده کنید.

  • نورپردازی خطی

نورپردازی خطی یکی از جذابترین شیوه‌های ایجاد روشنایی با محصولات روشنایی ال ای دی است که امکان ایجاد طرح‌های هندسی بسیار بدیع را برای شما فراهم می‌کند. نورپردازی خطی محدودیت‌های نصب چراغ را به طور کامل از بین می‌برد و می‌تواند به شیوه توکار، روکار یا آویز بهترین نتیجه را برایتان به ارمغان آورد.

  • نورپردازی نمای ساختمان یا دیوار‌ها

نورپردازی نمای ساختمان یا دیوار ها

یکی دیگر از ترفند‌های نورپردازی با لامپ ال ای دی این است که دیوار‌ها یا نمای ساختمان را با نور تزیین کنید. برای این کار می‌توانید وال واشر ال ای دی را خریداری کرده و قاب پنجره‌ها یا بالا و پایین نمای ساختمان را با آن نورپردازی کنید. همچنین می‌توانید بر روی دیوار‌های حیاط، راهرو یا اتاق خواب هم از این شیوه استفاده کرده و محیطی جذاب را برای خود به ارمغان آورید.

  • نورپردازی تی وی وال یا ویترین‌ها

لامپ‌های ال ای دی با زاویه پخش نور تیز، بهترین گزینه برای تزیین تی وی وال یا ویترین‌ها هستند که می‌توانند تزیینات موجود بر روی آن را برجسته کنند. برای مثال اگر بر روی تی وی وال یک کاغذ دیواری نصب کرده اید، نورپردازی با لامپ ال ای دی می‌تواند آن را زنده تر کرده و طراوت زیادی را به طرح‌های آن ببخشد. علاوه بر این، استفاده از لامپ ال ای دی در ویترین هم می‌تواند توجه را دقیقا به جایی جلب کند که مدنظر شما است.

  • نورپردازی مخفی

نورپردازی مخفی یکی از ترفندهای نور پردازی با لامپ ال ای دی

از دیگر ایده‌های جذاب برای نورپردازی با لامپ LED، نورپردازی مخفی است که در اتاق خواب، مکان‌های تجاری یا تابلو‌های تبلیغاتی، بسیار به شما کمک می‌کند. علاوه بر این برای نورپردازی سقف و در داخل کناف‌ها، نورپردازی مخفی می‌تواند یک ترفند جذاب در راستای ایجاد تنوع در محیط باشد.

سخن پایانی

در این مقاله از دایانو نکات مهم در نورپردازی با لامپ ال ای دی را بررسی کرده و ترفند‌هایی را برای جذابتر شدن محیط به شما معرفی کردیم. شما می‌توانید انواع محصولات روشنایی LED و تجهیزات مورد نیاز برای نصب یا حفاظت از آن‌ها را از ما در دایانو خریداری کرده و در هر جایی که هستید، تحویل بگیرید.

سوالات متداول

آیا از طریق نورپردازی با لامپ ال ای دی می‌توان از ایجاد سایه جلوگیری کرد؟

لامپ‌های LED هم مانند سایر محصولات روشنایی ایجاد سایه می‌کنند؛ اما اگر اصول نورپردازی با آن‌ها را به خوبی رعایت کنید، می‌توانید نحوه پخش سایه‌ها را مدیریت کرده و مانع از ایجاد محدودیت در دید شوید.

فاصله لامپ‌ها در نورپردازی با LED چطور تعیین می‌شود؟

این فاصله بر اساس شدت پخش نور و زاویه آن تعیین می‌شود و نیاز به انجام محاسبات بر اساس استاندارد‌های روشنایی هر فضا دارد.

5/5 - (1 امتیاز)

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید
علاقه مندی

در صورت نیاز به مشاوره و دریافت لیست قیمت،شماره خود را قرار دهید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

برای نمایش کامل به طرفین بکشید.