وبلاگ

7 نکته مهم در طراحی و ساخت تابلو مغازه

7 نکته مهم در طراحی و ساخت تابلو مغازه

طراحی و ساخت تابلو مغازه یکی از گام‌های مهم برای جلب مشتریان و معرفی برند است؛ به همین دلیل باید از لوازم باکیفیت و طرح‌های مناسب در ساخت آن استفاده کنید. در این مقاله از دایانو می‌خواهیم نکات مهم در طراحی و ساخت تابلو مغازه را بیان کرده و بگوییم که چطور می‌توانید یک تابلوی خوب و تاثیرگذار داشته باشید.

مکان قرارگیری مغازه

اولین نکته مهم در طراحی و ساخت تابلو مغازه توجه به محل قرارگیری فروشگاه یا مغازه است؛ زیرا شما باید توجه کنید که فروشگاه‌های اطراف چه تابلو‌هایی را انتخاب کرده اند و زاویه دید را هم در نظر بگیرید. برای مثال در صورتی که محل عبور عابران یا ماشین‌ها از مغازه شما نسبتا دور است، استفاده از یک تابلوی برجسته می‌تواند راحتتر نظر آن‌ها را به خود جلب کند. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت لوزام ساخت تابلو برجسته با ما تماس بگیرید.

نوع فعالیت مغازه

نکته مهم دیگری که باید در طراحی و ساخت تابلو مغازه در نظر داشته باشید، نوع فعالیت یا خدمات ارائه شده است. شما باید با در نظر گرفتن این موضوع، از المان‌های مرتبط با کسب و کار خودتان در طراحی تابلو استفاده کنید.

همچنین اگر در جایی هستید که همه کسب و کار‌ها خدمات مشابهی را ارائه می‌دهند، باید چیزی را در تابلو بیاورید که وجه تمایز شما را به خوبی نشان می‌دهد و مشتری را جلب خواهد کرد.

اهمیت ابعادِ حروف در طراحی و ساخت تابلو مغازه

از دیگر نکات مهم برای طراحی و ساخت تابلو مغازه، توجه به ابعادِ حروف است که باید با اندازه تابلو و دید آن تناسب داشته باشد. علاوه بر این، لازم است اندازه حرف‌ها به گونه ای انتخاب شوند که به راحتی قابل خواندن باشند.

اهمیت ابعادِ حروف در طراحی و ساخت تابلو مغازه

برای بهبود خوانایی حروف می‌توانید از ایده‌هایی مانند تابلو چلنیوم یا ریسه‌های نئون فلکسی استفاده کنید که با ایجاد سایه روشن، تمایز حروف در تابلو را به خوبی به نمایش می‌گذارند. برای اطلاع از قیمت چلنیوم بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

انتخاب فونت مناسب برای تابلو مغازه

پنجمین نکته مهم در طراحی و ساخت تابلو مغازه، اندازه و نوع فونت انتخابی است. توصیه می‌شود که در طراحی تابلو مغازه به سراغ فونت‌هایی بروید که خواندن آن‌ها دشوار نیست و نیازی به توقف ندارد. فونت مناسب برای تابلو مغازه، دارای جزییات کمی‌ است و حروف آن اندازه ای متناسب با اندازه تابلو دارند. همچنین باید در صورت نیاز به متن انگلیسی یا اعداد در تابلو، فونت متناسب با متن فارسی را انتخاب کنید تا هماهنگی تابلو شما به هم نریزد.

رنگ بندی تابلو

از دیگر عوامل مهم در جلب نظر مشتری با استفاده از تابلو مغازه، رنگ بندی تابلو است که می‌تواند در ماندگاری هویت شما نقش موثری داشته باشد.

اهمیت رنگ بندی در طراحی و ساخت تابلو مغازه

معمولا توصیه می‌شود که زمینه تابلو را سفید انتخاب کنید تا در انتخاب رنگ حروف محدودیتی نداشته باشید؛ اما شما می‌توانید با استفاده از ریسه‌های رنگی نئون فلکسی، به راحتی تضاد‌های رنگی زیبایی را ایجاد کرده و با برجسته سازی حروف، آن‌ها را نسبت به پس زمینه جدا کنید. برای اطلاع از قیمت نئون فلکسی بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

حفظ سادگی در عین داشتن خلاقیت

شاید بتوان گفت که مهمترین نکته در طراحی و ساخت تابلو مغازه، حفظ سادگی طراحی در عین داشتن خلاقیت است. شما تنها باید المان‌های مهم را بر روی تابلو نمایش دهید و از شلوغ کردن بیش از حد آن بپرهیزید. همچنین نورپردازی تابلو باید به گونه ای باشد که چشم را خیره نکند و با ایجاد سایه‌های اضافه، مانع از دیدن حروف نشود. علاوه بر این باید دقت کنید که فضای کافی برای نصب لوازم تابلوسازی وجود داشته باشد تا هزینه ساخت تابلو هم خیلی زیاد نشود.

استفاده از مواد مناسب

امروزه متریال مختلفی برای ساخت انواع تابلو مغازه مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما شما باید با توجه به شرایط آب و هوایی و بودجه ای که در نظر دارید، بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. باید دقت داشته باشید که به سراغ مواردی بروید که وزن تابلو را تا حد امکان پایین نگه می‌دارند و در عین حال برش پذیری خوبی دارند.

اهمیت استفاده از مواد مناسب در ساخت تابلو مغازه

برای مثال انواع چوب، وینیل، MDF و PVC برای ساخت تابلو مواد مناسبی هستند. همچنین برای ایجاد جلوه‌های جذاب هم می‌توانید از چلنیوم، نئون فلکسی و لامپ لاسوگاسی استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله از دایانو به بررسی 7 نکته مهم در طراحی و ساخت تابلو مغازه پرداختیم که می‌تواند در نهایت نتیجه خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد. شما می‌توانید برای خرید لوازم تابلوسازی در انواع مختلف با ما در دایانو تماس گرفته و باکیفیت‌ترین وسایل را برای ساخت تابلو‌های مختلف از دایانو خریداری کنید.

سوالات متداول

بهترین نوع تابلو مغازه کدام است؟

بهترین نوع تابلو مغازه بر اساس نیاز‌های شما تعیین می‌شود؛ برای مثال استفاده از تابلو چلنیوم برای افرادی که به دنبال جلوه‌های زیبا و مدرن هستند، توصیه می‌شود و تابلو نئون فلکسی برای افرادی مناسب است که می‌خواهند با هزینه کم، طرح‌های متنوع‌تری را ایجاد کنند.

بهترین لوازم ساخت تابلو مغازه را از کجا خریداری کنیم؟

شما می‌توانید لوازم ساخت انواع تابلو ثابت و برجسته را با بهترین کیفیت از ما در دایانو خریداری کنید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید
علاقه مندی

در صورت نیاز به مشاوره و دریافت لیست قیمت،شماره خود را قرار دهید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

برای نمایش کامل به طرفین بکشید.