وبلاگ

کاربرد روش ریخته گری ریژه در صنایع روشنایی

کاربرد روش ریخته گری ریژه در صنایع روشنایی

روش ریخته گری ریژه یکی از پرکاربردترین روش‌ها در تولید بدنه و قاب انواع محصولات روشنایی است که می‌تواند سطح حفاظتی خوبی را برای این دست از وسایل به وجود آورد. در این مقاله از دایانو می‌خواهیم به کاربرد روش ریژه در صنایع روشنایی بپردازیم و مزیت‌های استفاده از این روش را بیان کنیم.

ریخته گری ریژه چیست؟

روش ریخته گری ریژه یا Gravity Casting در صنایع روشنایی یکی از بهترین روش‌ها برای ساخت بدنه‌ها و قاب‌هایی با استحکام زیاد است و از قدیمی‌ترین راهکارها به شمار می‌رود. محصولاتی که با استفاده از این روش ساخته می‌شوند، از طریق ریختن فلز مذاب در قالب، تحت تاثیر نیروی جاذبه تولید می‌شوند و هیچ گاز تحت فشار، وکیوم یا نیروی گریز از مرکزی در آن وجود ندارد. مهمترین محصولاتی که در بازار با استفاده از این روش به فروش می‌رسند، قاب پروژکتور ال ای دی نام دارند.

ویژگی تجهیزات روشنایی ساخته شده به روش ریخته گری ریژه

ویژگی‌های تجهیزات روشنایی ساخته شده با روش ریخته گری ریژه

  • مقاوم در برابر شوک‌های دمایی بالا
  • عدم تغییر شکل در اثر ضربه یا فشار
  • دارای کیفیت بسیار بالا
  • امکان دفع حرارت به طور موثر
  • عدم تاثیرگذاری بر روی سیم پیچی وسایل روشنایی
  • قابلیت نصب آسان محصولات روشنایی در مکان‌های مختلف
  • دارای سطح یکنواخت و خواص مکانیکی بسیار خوب

3 کاربرد روش ریخته گری ریژه در صنایع روشنایی

همانطور که گفتیم روش ریخته گری ریژه در صنایع روشنایی بسیار پرکاربرد است که مهمترین آن‌ها عبارتند از:

3 کاربرد روش ریخته گری ریژه در صنایع روشنایی

  • وسایل روشنایی در فضای باز

اصلیترین کاربرد روش ریخته گری ریژه در صنایع روشنایی مربوط به تولید قطعات مهندسی شده با اشکال پیچیده برای نصب در فضاهای باز است. قالب‌ها و تجهیزات روشنایی ساخته شده با این روش دارای یک پوشش اکسید نازک هستند که به عنوان محافظ طبیعی عمل کرده و در زمان قرارگیری در معرض هوا می‌تواند از خراب شدن قطعات جلوگیری کند. به همین دلیل انواع محصولات روشنایی مانند چراغ خیابانی ال ای دی که در شرایط آب و هوایی شدید، سرما، گرما یا نور آفتاب نصب می‌شوند، می‌توانند از تجهیزات روشنایی ریژه برای افزایش طول عمر استفاده کنند.

  • محصولات روشنایی محیط‌های صنعتی

یک کاربرد روش ریخته گری ریژه در صنایع روشنایی مربوط به تولید محصولاتی است که در محیط‌های صنعتی با میزان زیاد ارتعاش و گرد و غبار نصب می‌شوند. این محصولات روشنایی می‌توانند به خوبی دماهای بالا در محیط‌هایی مانند کوره‌ها یا کارگاه‌های جوشکاری را تحمل کنند. همچنین در اثر زیاد بودن آلودگی‌ها یا ذرات موجود در هوا دچار آسیب نخواهند شد. به همین دلیل است که چراغ سوله ای صنعتی در دایانو با استفاده از روش ریژه محکم کاری شده است.

  • ساخت انواع لوسترها و چراغ‌های آویز

به دلیل وزن کمی که قالب‌های ریخته گری ریژه دارند، می‌توان از آن‌ها برای تولید انواع لوسترها و چراغ‌های خطی استفاده کرد. این موضوع سبب می‌شود که این چراغ‌ها ضمن هدایت حرارتی کامل، قابلیت نصب در انواع سقف‌های کاذب یا پایه‌های پیش ساخته را داشته باشند. این موضوعی است که در فروش چراغ خطی آویز در دایانو هم بسیار اهمیت دارد و محصولاتی با وزن مناسب به شما عرضه می‌شوند.

سخن پایانی

روش ریخته گری ریژه یکی از بهترین شیوه‌ها برای افزایش استحکام و بهبود هدایت حرارتی در محصولات و تجهیزات روشنایی است. با استفاده از این روش می‌توان میزان مقاومت این محصولات را در برابر نفوذ گرد و غبار یا دماهای زیاد به حد خوبی افزایش داد. شما می‌توانید برای بهره مندی از مزایای روش ریژه در صنایع روشنایی، محصولات ما را در دایانو خریداری کنید.

سوالات متداول

مزیت استفاده از روش ریخته گری ریژه در صنایع روشنایی چیست؟

بالا بردن سرعت تولید، افزایش کیفیت و دقت ابعادی در محصولات، تولید محصولاتی با میزان مقاومت زیاد و امکان کار در شرایط خاص

مهمترین کاربرد روش ریخته گری ریژه در صنایع روشنایی چیست؟

تولید چراغ‌ها و محصولاتی که مناسب نصب در فضای باز هستند.

4.3/5 - (3 امتیاز)

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید
علاقه مندی

در صورت نیاز به مشاوره و دریافت لیست قیمت،شماره خود را قرار دهید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

برای نمایش کامل به طرفین بکشید.