وبلاگ

چسب سیلیکون چست؟ کاربرد چسب سیلیکون

چسب سیلیکون چیست؟ کاربرد چسب سیلیکون

چسب سیلیکونی یکی از انواع چسب‌های پلیمری است که از خواص منحصر به فردی برخوردار است و در تولید انواع محصولات روشنایی یا تابلوسازی به کار می‌رود. در این مقاله از دایانو می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چسب سیلیکون چیست و در چه موارد کاربرد دارد؟

چسب سیلیکونی چیست؟

چسب سیلیکون یکی از مواد پلیمری با خاصیت ضد آب است که بر پایه پلیمر‌های سیلیکونی متیل یا فنیل ساخته می‌شود و بیشتر برای درزگیری یا آب بندی به کار می‌رود. ساختار شیمیایی خاص این مدل چسب‌ها باعث شده در دما‌های بالا و پایین قابلیت استفاده داشته باشد. به طور کلی چسب‌های سیلیکونی در دو دسته قرار می‌گیرند که عبارتند از:

  • چسب سیلیکون استوکسی یا دو جزئی

چسب سیلیکونی استوکسی دارای پایه اسیدی است و بوی تندی دارد؛ این نوع چسب‌ها معمولا دیر خشک می‌شوند و حالت رنگی دارند. از چسب سلیکیونی اسیدی می‌توانید برای درزگیری آکواریوم یا پنجره، انجام کار‌های تزییناتی، کار با چوب و ساخت کابینت استفاده کنید. مکانیزم خشک شدن این چسب‌ها بر اساس واکنش شیمیایی میان دو جزء سازنده آن است و حتما باید تناسب در اختلاط آن‌ها رعایت شود.

همچنین بخوانید: خرید لوازم تابلوسازی

  • چسب سیلیکونی خنثی یا تک جزئی

این مدل چسب سیلیکونی ماندگاری زیادی دارد و در برابر اشعه فرابنفش هم مقاوم است. همچنین ماندگاری زیادی داشته و بو ندارد؛ به عبارت بهتر برای مستحکم شدن این چسب، نیاز به دمای 5 تا 40 درجه سانتی گراد و حدود 5 تا 95 درصد رطوبت وجود دارد. خشک شدن این چسب ممکن است تا 24 ساعت طول بکشد و برای ساخت انواع تابلو، چسباندن شیشه‌های، سرامیک، پلاستیک، فلزات و آجر هم مورداستفاده قرار می‌گیرد.

خرید چسب سیلیکون

ویژگی‌های چسب سیلیکونی چیست؟

ویژگی های چسب سیلیکونی

  • ضریب انتقال حرارت بالا بر حسب متر کلوین
  • دارای مقاومت حرارتی زیاد
  • نیاز به زمان زیاد برای خشک کردن
  • قابلیت کار در بازه دمایی منفی 70 تا 200 درجه سانتی گراد
  • توانایی انتقال موثر گرما به هیت سینک
  • دارای پایداری و قابلیت اطمینان بالا
  • قابلیت کار در بازه دمایی گسترده
  • ساخته شده از مواد غیرسمی‌
  • داشتن کشش سطحی پایین و عدم امکان رنگ آمیزی

تفاوت چسب آکواریوم، خمیر سیلیکون و چسب سیلیکون چیست؟

تفاوت چسب اکواریوم ، خمیر سیلیکونی و چسب سیلیکونی چیست ؟

یکی از سوالات مهم در زمان خرید این محصول، این است که تفاوت چسب آکواریوم، خمیر سیلیکون و چسب سیلیکون چیست؟ چسب آکواریوم یکی از زیردسته‌های چسب سیلیکونی به شمار می‌رود که از نوع تک جزئی بوده و پایه اسیدی دارد. از این چسب بیشتر برای درزگیری محیط‌های مرطوب استفاده می‌شود.

خمیر سیلیکون هم یک نوع ماده صنعتی و انتقال دهنده حرارتی است که بیشتر در صنایع الکترونیک کاربرد دارد و برای چسباندن قطعات بر روی برد‌ها و چیپ‌ها استفاده می‌شود. همچنین می‌تواند در هیت سینک‌ها هم برای انتقال موثرتر حرارت مورداستفاده قرار بگیرد. چسب سیلیکونی بیشتر برای کاربرد‌های تابلوسازی، نمای ساختمان، دکوراسیون یا درزگیری استفاده می‌شود و در رنگ‌های مختلف موجود است.

انواع چسب سیلیکونی از نظر رنگ

اگر می‌خواهید بدانید که کاربرد رنگ‌های مختلف چسب سیلیکون چیست؟ باید با دسته بندی زیر آشنا باشید:

  • چسب بی رنگ برای درزگیری شیشه، سینک، پنجره و آکواریوم
  • چسب قرمز یا چسب واشر برای درزگیری جا‌هایی که با حرارت بالا و مواد شیمیایی سر و کار دارند
  • چسب سفید برای درزگیری سرویس‌های بهداشتی
  • چسب مشکی برای درزگیری شیشه‌های خودرو یا تابلوسازی

قیمت چسب سیلیکون چقدر است؟

قیمت چسب سیلیکونی

قیمت چسب سیلیکون بر اساس نوع این محصول و حجم آن مشخص می‌‌شود. همچنین برند تولیدکننده انواع چسب سیلیکونی هم بر روی قیمت تاثیر دارد؛ برای مثال برند‌های هالنزیه و اولتراکول از مشهورترین برند‌های تولیدکننده این محصول هستند.

همچنین نوع کاربرد این چسب بر اساس ضریب آن‌‌ها مشخص خواهد شد؛ به این معنا که هرچه ضریب این محصول بیشتر باشد، در کاربرد‌های حساس‌تری قابلیت استفاده دارد. به همین دلیل با قیمت بالاتری هم عرضه می‌‌شود. شما می‌‌توانید انواع خمیر و چسب سیلیکون کیلویی را با بهترین قیمت از ما در دایانو خریداری کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که چسب سیلیکونی چیست و کاربرد‌های آن را بررسی کردیم. همچنین تفاوت چسب سیلیکونی، خمیر سیلیکونی و چسب آکواریوم را هم بررسی کردیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این محصول و خرید آن می‌توانید با ما در دایانو تماس بگیرید.

سوالات متداول

چگونه می‌توان سیلیکون کیلویی را از دایانو خریداری کرد؟

برای خرید این محصول تنها کافی است با ما تماس گرفته و نام برند و حجم موردنظر خود را اعلام کنید تا محصول برای شما ارسال شود.

قیمت سیلیکون کیلویی به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت سیلیکون کیلویی بر اساس برند، نوع محصول، ضریب حساسیت و حجم آن مشخص می‌شود.

4.5/5 - (2 امتیاز)

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید
علاقه مندی

در صورت نیاز به مشاوره و دریافت لیست قیمت،شماره خود را قرار دهید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

برای نمایش کامل به طرفین بکشید.