وبلاگ

نورپردازی مخفی چیست؟ مزایا و نکات مهم آن

نورپردازی مخفی چیست؟ مزایا و نکات مهم آن

نورپردازی را می‌توانیم به عنوان یکی از مهم‌ترین المان‌ها برای طراحی دکوراسیون بدانیم که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد. اصول نورپردازی باید کاملا مهندسی شده باشند تا نتیجه نهایی به جذاب‌ترین حالت ممکن درآید. این موضوع باعث شده تا همواره ایده‌های خلاقانه‌ای در این راستا ارائه شوند. استفاده از انواع لامپ نور مخفی در نورپردازی یکی از این ایده‌ها بوده که با استقبال خوبی رو به رو شده است. با استفاده از این روش می‌توانید فضایی جذاب و ملایم ایجاد کنید. در ادامه با دایانو همراه باشید تا به صورت کامل به بررسی نکات مهم برای نورپردازی مخفی بپردازیم.

نور پردازی مخفی چیست؟

یکی از جدیدترین ایده‌هایی که این روزها برای نورپردازی داخلی و خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده از نور مخفی است. نورپردازی به صورت مخفی در واقع شاخه‌ای بوده که در آن هیچ اثری از لامپ یا منبع نوری وجود ندارد. در این حالت ما تنها شاهد روشنایی و بازتاب نور خواهیم بود. امروزه شما می‌توانید از انواع چراغ‌ها برای نورپردازی به این روش استفاده کنید.

مهم‌ ترین نکات نور پردازی مخفی

نورپردازی مخفی را می‌توانیم به عنوان یکی از محبوب‌ترین تکنیک‌ها بدانیم که برای فضا سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است برای کسب بهترین نتیجه از این سبک نورپردازی، باید به نکات ویژه‌ای توجه کنید که عبارتند از:

طراحی مناسب

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در نظر داشته باشید، مربوط به طراحی مناسب است. برای نصب انواع لامپ نور مخفی، در وهله اول شما به یک طراحی دقیق نیاز دارید. یکی از اصلی‌ترین المان‌های طراحی، ظرافت است.

طراحی مناسب از نکات نورپردازی مخفی

طراحی مورد نیاز برای نورپردازی به این روش باید با در نظر گرفتن محیط و محل دقیق قرارگیری لامپ‌های مورد نظر انجام شود. با در اختیار داشتن یک طرح منحصر به فرد و اصولی، شما می‌توانید نورپردازی فوق‌العاده‌ای داشته باشید. از این رو توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان تاثیر طراحی را نادیده نگیرید.

استفاده از نیروی مجرب و ماهر برای نور پردازی مخفی

برای نصب نور مخفی سقف، دیوار و … شما به یک متخصص مجرب نیاز دارید. توصیه می‌کنیم به سراغ افراد حرفه‌ای بروید که سابقه نصب انواع مختلف چراغ‌ها و بهترین طراحی‌ها را دارند. این موضوع به شما کمک می‌کند تا بتوانید راحت‌تر به نتیجه‌ای که در نظر دارید دست پیدا کنید.

توجه به محل نصب نور های مخفی

از دیگر نکات مهم که برای استفاده از انواع لامپ‌های نور مخفی باید در نظر داشته باشید، انتخاب محل نصب است. در حال حاضر استفاده از این روش نورپردازی کاربردهای بسیار گسترده‌ای دارد. شما می‌توانید برای نمای خارجی و یا بخش‌های داخلی ساختمان از لامپ‌های موجود برای نور مخفی استفاده کنید. نصب نور مخفی سقف، نور مخفی دیوار و … از کاربردهای متنوعی هستند که برای بخش‌های داخلی می‌توانید استفاده کنید. ترکیب نور مخفی و کناف در سقف می‌تواند نتیجه بسیار جذابی را برای شما به ارمغان آورد.

توجه به محل نصب نور های مخفی

یکی دیگر از محیط‌هایی که شما می‌توانید نور مخفی به کار ببرید، طراحی کابینت‌های آشپزخانه است. شما می‌توانید با استفاده از چراغ خطی زیرکابینتی برای این مدل نورپردازی، آشپزخانه‌ای فوق‌العاده جذاب برای خود ایجاد کنید. همچنین امکان استفاده از این تکنیک در سرویس‌های بهداشتی هم وجود دارد. به صورت کلی ترکیب نور مخفی و آینه یکی از ایده‌های جدید بوده که در طراحی دکوراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتخاب نوع چراغ برای نور پردازی مخفی

از دیگر نکات مهم که در زمان استفاده از این روش نورپردازی باید در نظر داشته باشید، انتخاب نوع چراغ مناسب است. از محصولات موجود برای نور مخفی می‌توانیم به انواع لامپ‌های شلنگی، ریسه‌های اس ام دی، مدل‌های مختلف ال ای دی و … اشاره کنیم. همچنین خرید چراغ خطی توکار هم می‌تواند برای نورپردازی خطی مفید باشد. بر این اساس شما باید با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف از جمله کاربرد مورد نظر، طرح دلخواه، نظر متخصص، میزان روشنایی و … اقدام به انتخاب از میان این گزینه‌ها بکنید.

مزایای استفاده از نور مخفی

این سبک از نورپردازی امر‌وزه به عنوان یکی از کاربردی‌ترین سبک‌ها شناخته شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد که به دلیل مزایای متعدد آن است. از اصلی‌ترین مزایای نورپردازی مخفی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

مزایای استفاده از نور مخفی

  • تنوع بسیار بالا
  • طراحی منحصر به فرد و متنوع
  • پرکاربرد در محیط‌های مختلف
  • عدم ایجاد محدودیت در نگاه کردن به محل روشنایی
  • امکان اتصال به دیمر و کنترل‌ها
  • دوام، ماندگاری و طول عمر بالا
  • مناسب مکان‌هایی با متراژ بزرگ
  • ایجاد زیبایی در دکوراسیون

سخن پایانی

یکی از روش‌های جدیدی که در روند طراحی دکوراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرد، نورپردازی به شیوه‌های نوین است. استفاده از انواع لامپ‌های نور مخفی یکی از ایده‌های جدید و کاربردی در دنیای نورپردازی جدید محسوب می‌شود. در بخش‌های قبلی به صورت کامل به بررسی نکات مهم برای استفاده از این روش نورپردازی پرداختیم. با در نظر داشتن این نکته‌های کاربردی، شما می‌توانید به بهترین نحو ممکن از تکنیک‌های این نورپردازی بهره ببرید.

سوالات متداول

نورپردازی مخفی در چه محیط‌هایی کاربرد دارد؟

از این روش نورپردازی در قسمت‌های مختلف مانند نمای خارجی ساختمان، سقف، آشپزخانه، دیوار پذیرایی یا اتاق خواب، راهرو، سرویس بهداشتی و ... استفاده می‌شود.

منبع نور در این مدل نورپردازی در چه وضعیتی است؟

در این مدل منبع نور در معرض دید قرار نداشته و م شاهد روشنایی و بازتاب نور خواهیم بود.

4.5/5 - (2 امتیاز)

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید
علاقه مندی

در صورت نیاز به مشاوره و دریافت لیست قیمت،شماره خود را قرار دهید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

برای نمایش کامل به طرفین بکشید.