وبلاگ

۶ ترفند نورپردازی برای بزرگ نشان دادن خانه‌های کوچک

معرفی ترفندهای نورپردازی برای بزرگ نشان دادن خانه‌های کوچک

زندگی در یک خانه با متراژ کم سخت است؛ اما می‌توان با چیدن دکور صحیح و استفاده از المان‌های مناسب فضا را بزرگ‌تر از آن چیزی که هست جلوه داد. اضافه کردن مبلمان و یا اکسسوری‌های دیگر علاوه بر این که به هزینه زیادی نیاز دارد، فضای خانه را کوچک‌تر از قبل نشان خواهد داد.

بنابراین بهترین راهکاری که می‌توانیم برای بزرگ‌تر نشان دادن فضا به شما معرفی کنیم، نورپردازی درست است. تغییر نورپردازی برای بزرگ نشان دادن خانه کوچک به لامپ‌های هوشمند یا تجهیزات تخصصی نیاز ندارد، فقط نیازمند درک چند ترفند است که در ادامه این مقاله از دایانو به آنها خواهیم پرداخت.

روش های استفاده از نورپردازی برای بزرگ نشان دادن خانه کوچک

اگر می‌خواهید تنها با استفاده از محصولات روشنایی خانه کوچک خود را بزرگ جلوه دهید، می‌توانید یک یا چندتا از ترفندهای زیر را به کار بگیرید:

1- به کارگیری تکنیک پوشش دیوارها با نورپردازی توکار

دیگر راهکار مؤثر در نورپردازی برای بزرگ نشان دادن خانه کوچک، پوشاندن دیوار با کمک تجهیزات نوری است. در این تکنیک تلاش می‌شود تا تابش نور بر روی دیوارها و هر چیزی که بر روی آن‌ها قرار دارد، به طور مستقیم باشد. در نتیجه نور، این اشیا را روشن‌تر کرده و آنها را برجسته نشان می‌دهد.

به کارگیری تکنیک پوشش دیوارها با نورپردازی توکار برای بزرگتر نشان دادن خانه های کوچک

پس مرزهای فضا گسترش پیدا کرده و حس عمق و بزرگی را ایجاد می‌کند. برای استفاده از این تکنیک می‌توانید از نورهای قابل‌ تنظیم مثل لامپ‌های توکار یا ریلی استفاده کنید؛ چرا که این تجهیزات هم به فضای کمی احتیاج دارند و هم طراحی آنها به شما این امکان را می‌دهد که پرتو نور را به هر سمت از محیط که می‌خواهید، بتابانید.

همچنین بخوانید: قیمت چراغ خطی توکار

چراغ خطی توکار 16 وات ال ای دی مازی نور اینفینیتی B

قیمت اصلی تومان1,421,000 بود.قیمت فعلی تومان1,349,950 است.

چراغ خطی توکار 24 وات ال ای دی مازی نور اینفینیتی B

قیمت اصلی تومان1,855,000 بود.قیمت فعلی تومان1,762,250 است.

چراغ خطی توکار 31 وات ال ای دی مازی نور اینفینیتی B

قیمت اصلی تومان2,314,000 بود.قیمت فعلی تومان2,198,300 است.

چراغ خطی توکار 54 وات ال ای دی مازی نور اینفینیتی B

قیمت اصلی تومان2,839,000 بود.قیمت فعلی تومان2,697,050 است.

2- خود داری از نصب وسایل بزرگ نورپردازی در سقف

حتما تا به حال دیده‌اید که در بسیاری از خانه‌های کوچک، از لوسترهای نسبتا بزرگ برای روشن شدن فضا استفاده شده است. این تجهیزات روشنایی شاید در ظاهر زیبا و لوکس به نظر برسند؛ اما در واقع از حجم فضا کم می‌کنند.

در حقیقت در دنیای نورپردازی، این مدل وسایل سقفی ارتفاع خانه را کوچک‌تر نشان می‌دهند؛ بنابراین، هنگام برنامه‌ریزی برای طراحی نورپردازی، بهتر است از چراغ‌های سقفی صاف و فرورفته مانند پنل سقفی استفاده کنید. برای اطلاع از قیمت پنل سقفی بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

3- استفاده از نورپردازی عمودی

هدایت نگاه بیننده به سمت بالا یکی از راه‌های مطمئن برای ایجاد توهم فضایی است. در این حالت، چشم به صورت عمودی هدایت و خانه بزرگ‌تر نشان داده می‌شود. چراغ‌های دیواری یا آباژورهای بلند و باریک می‌توانند با تابش نور به سمت بالا کار نورپردازی برای بزرگ نشان دادن خانه کوچک را انجام دهند.

استفاده از نورپردازی عمودی برای بزرگتر نشان دادن خانه های کوچک

فقط توجه داشته باشید که هنگام به کار بردن این ترفند از وسایل زیاد استفاده نکرده و محیط را شلوغ نکنید؛ چرا که تعدد تجهیزات نورپردازی می‌تواند نظم هر خانه‌ای را برهم زند. بنابراین، بهتر است از چند عدد چراغ استفاده کرده و سعی کنید بیشتر ترکیبی از لامپ‌های زمینی و دیواری با ارتفاع کمتر و حداکثر نور را به کار بگیرید.

4- استفاده از چند منبع نور

در آپارتمان‌های مسکونی کوچک، استفاده از چندین منبع نور به جای یک منبع تکی، کار عاقلانه‌تری است. وجود منابع نوری مختلف در فضا، سایه‌ها را از بین برده و مانع از کوچک‌ به نظر رسیدن خانه می‌شود. یعنی تعدد چراغ‌ها یک جلوه نور لایه‌ای ایجاد کرده و اتاق را بزرگ‌تر به چشم بیننده نشان می‌دهد.

شما می‌توانید از لامپ‌های هالوژنی یا چراغ‌های آویز به عنوان منابع نوری متعدد خود استفاده کرده و آن‌ها را به گونه‌ای در محیط خانه نصب کنید که همه جا، بدون باقی ماندن هیچ نقطه تاریکی، روشن شود. برای اطلاع از قیمت چراغ خطی آویز بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

5- استفاده از آینه در دکور خانه

در دکوراسیون منازل همیشه از آینه‌ها برای بزرگ‌تر نشان دادن فضا استفاده شده است. در واقع می‌توان گفت که ترکیب آن‌ها با نور، حتی بهتر از نور طبیعی می‌تواند برای این کار معجزه کند. شما می‌توانید آینه‌های خود را به سمت پنجره قرار دهید تا نور آفتاب را در تمام محیط انعکاس دهند.

استفاده از آینه در دکور خانه برای بزرگ نشان دادن خانه کوچک

حتی می‌توان با وصل کردن آن‌ها به تجهیزات دیگر مثل در کابینت و کمد، کاری کرد تا با منعکس کردن نور مصنوعی از سقف یا دیوارها، یک توهم بصری خارق‌العاده را به وجود آورند.

6- استفاده از نور طبیعی

هیچ چیز نمی‌تواند بیشتر از آفتاب در جهت نورپردازی برای بزرگ نشان دادن خانه کوچک موثرتر باشد. به همین خاطر بهتر است با از بین بردن سطوح غیرضروری، مثل دیوارهای جداکننده، مسیر تابش این نور را مسدود نکنید. علاوه بر این پرده‌ها هم حتما باید با دقت انتخاب شوند و تا حد ممکن از نظر رنگ و جنس سبک باشند تا نور بتواند به خوبی از آن‌ها عبور کرده و خانه را روشن کند.

سخن پایانی

وقتی صحبت از بزرگ‌تر کردن فضای خانه‌های کوچک با نورپردازی می‌شود، زوایای زیادی وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را در نظر بگیرید. ما نیز در این متن ۶ راهکار مؤثر را برای نورپردازی درست این فضاها در اختیار شما قرار دادیم که با رعایت آن‌ها خانه‌تان به مراتب بزرگ‌تر از آن چیزی که هست به نظر خواهد رسید.

دایانو در زمینه فروش انواع محصولات نورپردازی برای بزرگتر نشان دادن خانه فعالیت دارد و این محصولات را با بهترین قیمت به بازار عرضه می‌کند.

سوالات متداول

چه رنگ نوری باعث می‌شود تا محیط بزرگ‌تر به نظر برسد؟

استفاده از رنگ‌های روشن‌ مانند سفید یا مهتابی در نورپردازی می‌تواند فضا را در چشم بیننده بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان دهد.

طراحی نور در یک خانه کوچک به چه صورت است؟

برای ایجاد فضای بازتر در چنین فضایی حتما باید وسایل روشنایی دیواری و همچنین چراغ‌های زمینی و رومیزی را بکار ببرید.

5/5 - (1 امتیاز)

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید
علاقه مندی

در صورت نیاز به مشاوره و دریافت لیست قیمت،شماره خود را قرار دهید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

برای نمایش کامل به طرفین بکشید.