وبلاگ

نحوه نصب چراغ خیابانی ال ای دی

نحوه نصب چراغ خیابانی ال ای دی

چراغ خیابانی یکی از بهترین محصولات روشنایی برای نورپردازی فضاهایی با مقیاس بزرگ است. بنابراین نباید فریب نام آن را بخورید؛ زیرا این چراغ‌ها تنها در خیابان‌ها و بزرگراه‌ها نصب نمی‌شود. بلکه می‌توان از آن در محوطه خانه‌ها و ساختمان‌ها هم استفاده کرد. اما برای نصب چراغ خیابانی ال ای دی باید چه روندی را طی کنیم؟ تا انتها با این مقاله همراه باشید تا مهم‌ترین نکات را برای نصب این چراغ‌ها به شما آموزش دهیم.

وسایل مورد نیاز برای نصب چراغ خیابانی ال ای دی

  • کابل و سیم به مقدار کافی
  • تجهیزات برق‌کشی مانند فازمتر، سیم لخت کن و سیم‌چین
  • تجهیزات ایمنی مانند لوله برای انتقال کابل‌ها، دستکش و عینک ایمنی
  • پایه و قاب چراغ خیابانی

6 مرحله اصلی نصب چراغ خیابانی ال ای دی

مراحل اصلی نصب چراغ خیابانی ال ای دی

به طور کلی برای نصب انواع چراغ خیابانی LED شش مرحله کلی وجود دارد که از قرار زیر هستند:

  • تعیین مشخصات فنی چراغ خیابانی
  • علامت‌گذاری محوطه و تعیین فاصله میان چراغ‌ها
  • آماده‌سازی محل کار و محاسبه مقدار سیم مورد نیاز
  • نصب ستون‌ها یا پایه چراغ خیابانی ال ای دی
  • نصب چراغ‌ها در محل‌های تعیین‌شده
  • سیم‌کشی کل مدار و اتصال به سیستم برق کلی

1-تعیین مشخصات فنی چراغ خیابانی ال ای دی

اولین مرحله قبل از اقدام برای نصب چراغ خیابانی این است که مشخصات فنی آن را تعیین کنیم تا بتوانیم گزینه مناسبی را برای خرید انتخاب کنیم. برای تعیین مشخصات فنی این چراغ‌ها باید به موارد زیر دقت کنید:

  • نوع فونداسیون
  • محل قرارگیری و نصب
  • میزان تابش نور
  • نوع و رنگ نور

با توجه به این موارد می‌توانید مشخصات فنی چراغ را به درستی تعیین کنید. اما منظور از مشخصات فنی چراغ چیست و چرا توجه به آن‌ها اهمیت دارد؟ اصلی‌ترین مشخصه‌هایی که باید در زمان خرید انواع چراغ خیابانی بدانید؛ از قرار زیر هستند:

  • توان
  • نوع چراغ
  • جنس قاب چراغ خیابانی
  • نوع لامپ به‌کاررفته در آن
  • قدرت پخش نور

اطلاع از همه این موارد به شما کمک می‌کند تا بتوانید به راحتی فاصله میان چراغ‌ها را تنظیم کنید؛ در نتیجه هیچ نقطه‌ای بدون نور باقی نخواهد ماند. به علاوه توجه به جنس در زمان خرید قاب چراغ خیابانی و انتخاب یک گزینه باکیفیت، به طور موثری طول عمر چراغ خیابانی ال ای دی را افزایش داده و از آن در برابر عوامل جوی و محیطی محافظت می‌کند.

نکات مهم هنگام نصب بهتر چراغ خیابانی ال ای دی

2-علامت‌ گذاری محوطه و تعیین فاصله میان چراغ‌ ها

مرحله دوم برای نصب چراغ خیابانی ال ای دی این است که با توجه به مساحت محوطه و مقدار نور مورد نیاز، تعداد چراغ‌ها و فاصله میان آن‌ها را تعیین کنید. برای این کار می‌توانید طرحی از محوطه را بر روی کاغذ رسم کنید. سپس با توجه به مساحتی که هر چراغ می‌تواند پوشش دهد؛ فاصله میان چراغ‌ها را تخمین بزنید. دقت کنید که در زمان نصب باید فاصله میان چراغ‌ها را به صورت یکسان در نظر بگیرید تا نهایتا نور به صورت یکنواخت در محوطه پخش شود.

نکته مهم: اگر چراغ خیابانی شما به صورت پایه‌دار است؛ باید پایه آن را بر روی زمینی نصب کنید که خاک مرغوبی دارد. به عبارت بهتر خاک باید توانایی تحمل وزن چراغ را داشته باشد تا بتواند استحکام چراغ را حفظ کند. به علاوه اگر قاب چراغ خیابانی دارای پایه سر خود است؛ باید آن را محکم به دیوار پیچ کنید تا باد یا ضربه آن را جابجا نکند.

3-آماده‌ سازی محل کار و محاسبه مقدار کابل مورد نیاز

پس از تعیین فاصله میان چراغ‌ها و تعداد چراغ‌های خیابانی مورد نیاز، باید محل کار را آماده کنید. به این معنا که اتصال برق را قطع کرده و محل نصب را با دقت مشخص کنید. همچنین باید با توجه به فاصله میان چراغ‌ها و فاصله تا منبع برق، مقدار کابل مورد نیاز را هم محاسبه کنید. در مرحله سوم از نصب چراغ خیابانی ال ای دی باید محیط را از نظر وجود موانع طبیعی بررسی کنید؛ برای مثال اگر درخت یا گیاهی در مسیر نصب قرار دارد؛ باید تا حد امکان آن را کوتاه کنید یا اینکه چراغ را در جایی نصب کنید که حرارت ناشی از آن، به گیاه یا درخت آسیب نزند.

نصب ستون و پایه های چراغ خیابانی ال ای دی

4-نصب ستون‌ ها و پایه چراغ خیابانی

در این مرحله باید فونداسیون لازم برای نصب پایه چراغ خیابانی را ایجاد کنید که برای این کار می‌توان از فونداسیون‌های آماده قابل‌ حمل استفاده کرد یا اینکه متناسب با نیاز، فونداسیون را ساخت. علاوه بر آماده‌سازی فونداسیون، در مرحله چهارم از نصب چراغ خیابانی ال ای دی باید ارتفاع محل نصب را هم مشخص کنید.

ارتفاع پایه یا ستونی که چراغ را بر روی آن نصب می‌کنید باید به‌گونه‌ای باشد که بتواند نور خود را به خوبی پخش کند. اگر چراغ را بر روی دیوار نصب می‌کنید؛ در این مرحله باید ارتفاع مناسب را مشخص کنید. اما اگر خود چراغ خیابانی ال ای دی به صورت پایه‌دار است؛ معمولا ارتفاع استانداردی دارد.

5-نصب چراغ‌ ها در محل‌ های تعیین‌ شده

پس از نصب پایه‌ها، باید قاب چراغ خیابانی را بر روی پایه نصب کرده یا در ارتفاع مناسب، به دیوار یا ستون پیچ کنید. سپس چراغ‌ها را در درون قاب قرار داده و زاویه مناسب را برای تابش نور تنظیم کنید.

سیم کشی کل مدار و اتصال به سیم برق هنگام نصب چراغ خیابانی ال ای دی

6-سیم‌ کشی کل مدار و اتصال به سیستم برق کلی

در مرحله نهایی از نصب چراغ خیابانی ال ای دی باید چراغ‌ها را به صورت موازی سیم‌کشی کرده و سپس آن‌ها را به یک کلید برای خاموش و روشن کردن متصل نمایید. در زمان سیم‌کشی باید دقت داشته باشید که از لوله‌های پلاستیکی برای حفاظت از سیم‌ها در برابر عوامل محیطی استفاده کنید. این لوله‌ها می‌توانند عاملی برای حفظ ایمنی ساکنین هم باشند. علاوه بر این باید به فاصله میان سیم‌ها با لوله‌های انتقال آب و گاز دقت کنید و حتما از کابل‌های مناسب با سطح مقطع کافی برای انتقال برق استفاده کنید تا شدت نور لامپ‌ها کاهش پیدا نکند یا چراغ‌ها آسیب نبینند.

5/5 - (1 امتیاز)

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید
علاقه مندی

در صورت نیاز به مشاوره و دریافت لیست قیمت،شماره خود را قرار دهید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

برای نمایش کامل به طرفین بکشید.