وبلاگ

میزان پرتاب نور وال واشر ال ای دی و محاسبه شدت آن

پرتاب نور در وال واشر چیست و چگونه محاسبه میشود؟

میزان پرتاب نور وال واشر ال ای دی از کمیت‌های مهمی است که باید در زمان خرید انواع وال واشر در نظر داشته باشید. زیرا پرتاب نور ال ای دی اهمیت زیادی در کیفیت نورپردازی و قیمت وال واشر LED دارد. در این مقاله از دایانو می‌خواهیم درباره میزان پرتاب نور وال واشر ال ای دی صحبت کنیم و موارد مهم در محاسبه پرتاب نور وال واشر LED را به شما معرفی کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

منظور از پرتاب نور وال واشر ال ای دی چیست؟

پرتاب نور ال ای دی یکی از اصطلاحات مهم در حوزه نورپردازی است که بیان می‌کند یک چراغ در چه فاصله طولی می‌تواند نور خود را منتشر کند و برای محصولاتی استفاده می‌شود که دارای رفلکتور و لنز هستند. پرتاب نور وال واشر معمولا بر حسب متر بیان می‌شود و در حالت کلی می‌توان آن را به صورت زیر بیان کرد:

پرتاب نور وال واشر LED، یک فاصله شعاعی در اطراف چراغ است که توسط آن روشن می‌شود.

از آنجا که بیشتر وال واشرها حالت خطی شکل دارند؛ میزان پرتاب نور وال واشر به صورت طولی یا هرمی تعریف می‌شود. دقت کنید که شدت نور با دور شدن از منبع تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. در نتیجه زمانی که صحبت از قدرت پرتاب کردن نور توسط یک محصول روشنایی می‌شود؛ منظورمان بازه طولی است که شدت نور در آن کاهش زیادی پیدا نکرده و برای دیدن المان‌ها، نیازی به استفاده از منبع نور دیگری نیست.

چگونه می‌ توان میزان پرتاب نور وال واشر را محاسبه کرد؟چگونه می‌ توان میزان پرتاب نور وال واشر را محاسبه کرد؟

چگونه می‌ توان میزان پرتاب نور وال واشر را محاسبه کرد؟

برای محاسبه میزان پرتاب نور وال واشر ال ای دی معمولا فرمول خاصی وجود ندارد. اما می‌توان با در نظر گرفتن موارد زیر، یک مقدار تقریبی از آن را ارائه کرد:

  • ماهیت نور
  • شدت نور
  • فاصله از منبع
  • توان وال واشر
  • زاویه تابش نور

بر این اساس معمولا تولیدکننده‌های مختلف، یک عدد مشخص را در قسمت مشخصات فنی محصول برای پرتاب نور وال واشر LED بیان می‌کنند تا شما بتوانید با توجه به متراژ محیط، تعداد وال واشرهای مورد نیاز را به درستی تخمین بزنید. همچنین می‌توانید با کارشناسان ما در دایانو تماس بگیرید تا شما را برای خرید وال واشر مناسب با توجه به ویژگی‌های محل نصب، راهنمایی کنند.

آیا می‌ توان مقدار پرتاب نور وال واشر را تغییر داد؟

آیا می‌ توان میزان پرتاب نور وال واشر LED را تغییر داد؟

میزان پرتاب نور وال واشر ال ای دی یک کمیت ثابت نیست و همان‌طور که گفتیم با توجه به عوامل مختلفی تعیین می‌شود. برای مثال اگر می‌خواهید که نور را تا فواصل بیشتری هدایت کرده و برد روشنایی را افزایش دهید؛ توصیه می‌کنیم که یک قاب وال واشر مناسب تهیه کنید. زیرا این کار به شما کمک می‌کند که تا حد زیادی از اتلاف نور جلوگیری کرده و پرتوها را به صورت متمرکزتری بتابانید.

علاوه بر این می‌توانید از انواع لنز و هولدر برای افزایش شدت نور و میزان پرتاب نور وال واشر ال ای دی استفاده کنید. این نوع از تجهیزات روشنایی باعث می‌شوند که پرتوهای نوری هدر نروند و بتوان با یک شار نوری ثابت، برد روشنایی بیشتری را به دست آورد. لنز و هولدر پاور ال ای دی که در فروشگاه دایانو فروخته می‌شوند؛ معمولا از جنس پلی متیل متاکریلات ساخته شده است و می‌توانند در زمان تغییر زاویه، اتلاف نوری را تا حد زیادی کاهش دهد. در نتیجه می‌توانید برای افزایش برد روشنایی و میزان پرتاب نور انواع وال واشر ال ای دی از این محصولات استفاده کنید.

رابطه میزان پرتاب نور وال واشر با زاویه تابش

زاویه تابش نور وال واشر بر حسب درجه بیان می‌شود و معمولا بین 5 تا 120 درجه متفاوت است. هرچه مقدار این زاویه بیشتر شود، نور در سطح بیشتری منتشر خواهد شد؛ در نتیجه می‌توان گفت که میزان تابش نور موثر این محصول کاهش پیدا می‌کند. پس میزان پرتاب نور وال واشر ال ای دی هم کم می‌شود و نمی‌تواند در طول زیادی پرتوهای خود را منتشر کند.

مقایسه میزان پرتاب نور انواع وال واشر ال ای دی

امروزه انواع مختلفی از وال واشر ها در بازار وجود دارند که از نظر شکل و نحوه قرارگیری ال ای دی‌ها با هم تفاوت دارند. در این بخش می‌خواهیم میزان پرتاب نور را در انواع وال واشر ال ای دی مورد مقایسه قرار دهیم.

مقایسه پرتاب نور در وال واشر مخصوص رشد گیاه

  • پرتاب نور وال واشر مخصوص رشد گیاه

وال واشر مخصوص رشد گیاه معمولا قدرت زیادی برای پرتاب نور ندارد و در نزدیکی گیاهان نصب می‌شود. در واقع میزان پرتاب نور وال واشر رشد گیاه اهمیت چندانی ندارد و موارد دیگری کیفیت این لامپ‌ها را تعیین می‌کنند. به همین دلیل پیشنهاد می‌دهیم مقاله نکات مهم در انتخاب بهترین چراغ رشد گیاه را بخوانید تا بدانید که چطور باید یک محصول باکیفیت خریداری کنید.

مقایسه پرتاب نور در وال واشر خطی

  • میزان پرتاب نور وال واشر خطی

در وال واشر خطی، لامپ‌های ال ای دی به صورت خطی در کنار هم قرار گرفته‌اند و می‌توانند نور یکنواختی را منتشر کنند. در صورت نصب این محصولات بر روی یک سطح صاف، میزان پرتاب نور وال واشر خطی ال ای دی بیشتر خواهد شد. باید دقت کنید که طول برد روشنایی در وال واشرهای خطی تک ردیفه یا دو ردیفه چندان تفاوتی با هم ندارد و این دو محصول از نظر شدت نور با هم متفاوت هستند.

مقایسه پرتاب نور در وال واشر یا چراغ دفنی

  • قدرت پرتاب نور چراغ دفنی

چراغ‌های دفنی یک ترکیب دایره‌ای، مربعی یا مستطیلی از ال ای دی‌ها هستند که می‌توانند در زمین دفن شوند. این نوع از وال واشرها معمولا میزان پرتاب نور زیادی دارند و می‌توانند برای تزیین باغ یا استخر استفاده شوند. در این مورد هم توصیه می‌کنیم که برای افزایش قدرت پرتاب نور، از فریم چراغ تزیینی دفنی استفاده کنید.

جمع‌ بندی

به طور کلی میزان پرتاب نور ال ای دی یکی از کمیت‌های تاثیرگذار در تعیین محل نصب وال واشر و تعداد چراغ‌های مورد نیاز برای نورپردازی یک محیط است. در زمان خرید انواع وال واشر در صورتی که نیاز به مشاوره داشتید؛ می‌توانید با کارشناسان ما در دایانو تماس بگیرید تا بهترین گزینه و محصول از نظر میزان پرتاب نور وال واشر را به شما معرفی کنند.

سوالات متداول

توان وال واشر چه ارتباطی با میزان پرتاب نور وال واشر ال ای دی دارد؟

هرچه توان وال واشر بالاتر باشد؛ قدرت پرتاب نور بیشتری هم دارند. به همین دلیل در تزیین نمای ساختمان‌های بلند، از محصولاتی با توان بالا استفاده می‌شود.

زاویه تابش نور چه تاثیری در برد پرتاب نور وال واشر دارد؟

به طور معمول برد پرتاب نور وال واشر LED در زاویه‌های مستقیم بیشتر است. به همین دلیل وال واشرهای خطی با توان مشابه، نور خود را در طول بیشتری نسبت به محصولات دفنی دایره‌ای پخش می‌کنند.

4.7/5 - (4 امتیاز)

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید
علاقه مندی

در صورت نیاز به مشاوره و دریافت لیست قیمت،شماره خود را قرار دهید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

برای نمایش کامل به طرفین بکشید.