وبلاگ

مهم ترین تفاوت وال واشر ال ای دی و پروژکتور ال ای دی

5 تفاوت وال واشر ال ای دی و پروژکتور ال ای دی

امروزه نورپردازی به یکی از قسمت‌های اصلی در نماهای شهری و ساختمان‌ها تبدیل شده است. وال واشر و پروژکتور ال ای دی دو جزء اصلی از این فرایند هستند که به دلیل طول عمر بالا و کیفیت نور مناسب، در بیشتر پروژه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع از چراغ‌ها بیشتر در فضای باز کاربرد دارند و می‌توانند به طور مستقیم ساختمان‌ها را تزیین کنند. به علاوه به دلیل تنوع رنگی زیادی که دارند؛ گزینه بسیار مناسبی برای تزیین نمای ساختمان یا فضاهای باز هستند. با این حال اگر از آن‌ها در جای نامناسب استفاده شود؛ ممکن است که نتیجه معکوس بر جای بگذارند. به همین دلیل ما در این مقاله از دایانو می‌خواهیم تفاوت وال واشر ال ای دی و پروژکتور ال ای دی را بررسی کنیم تا شما بتوانید بدون نیاز به ارزیابی، بهترین گزینه را در زمان خرید انتخاب کنید.

تفاوت وال واشر ال ای دی و پروژکتور ال ای دی

چرا باید تفاوت‌ های وال واشر ال ای دی و پروژکتور ال ای دی را بشناسیم؟

پروژکتورهای ال ای دی معمولا توان زیادی دارند؛ به همین دلیل بیشتر برای تامین روشنایی استفاده می‌شوند. این در حالی است که وال واشرها با توان کمتری عرضه می‌شوند و می‌توان از آن‌ها برای زیباسازی یک محیط یا حتی کمک به رشد گیاهان استفاده کرد. به همین دلیل آگاهی از تفاوت‌های این دو محصول می‌تواند به شما کمک کند که از آن‌ها در جای درست استفاده کرده و نتیجه مطلوبی بگیرید. اصلی‌ترین تفاوت‌های وال واشر و پروژکتور، در موارد زیر خلاصه می‌شود:

1- تفاوت ظاهری

یکی از تفاوت‌های اصلی بین پروژکتور و وال واشر، ظاهر آن‌ها است. زمانی که برای دیدن قیمت وال واشر ال ای دی وارد صفحه مربوط به آن، در فروشگاه دایانو می‌شوید؛ مجموعه‌ای از چراغ‌های ال ای دی کوچک را می‌بینید که به صورت خطی در کنار هم قرار گرفته‌اند. طول این چراغ‌ها معمولا از یک متر تجاوز نمی‌کند و می‌توان آن‌ها را به دو صورت دیواری و پایه‌دار برای نصب بر روی زمین خریداری کرد. این در حالی است که انواع پروژکتورهای ال ای دی معمولا به شکل مربع، مستطیل یا دایره موجود می باشد.

تفاوت وال واشر ال ای دی و پروژکتور ال ای دی از نظر محدوده روشنایی

2- بررسی از نظر محدوده روشنایی

زمانی که از محدوده روشنایی صحبت می‌کنیم؛ منظور ما فضایی است که شما می‌توانید با استفاده از یک لامپ آن جا را روشن کنید. هرچند مساحت این فضا، با توجه به توان لامپ تعیین می‌شود؛ اما شکل چراغ ال ای دی هم بر روی آن تاثیرگذار است. برای مثال وال واشر ال ای دی دارای ساختار خطی است؛ به همین دلیل می‌تواند نور خود را در امتداد یک خط منتشر کند. این در حالی است که خرید پروژکتور ال ای دی بیشتر به افرادی توصیه می‌شود که به دنبال یک منبع نور متمرکز هستند و می‌خواهند جلوه نور مخروطی را در فضا به وجود آورند. نکته مهم اینجا است که در هر دو مورد، هرچه فاصله از منبع نور بیشتر شود؛ محدوده روشنایی هم گسترده‌تر خواهد شد.

3- ایجاد افکت‌ های نوری؛ دیگر تفاوت وال واشر ال ای دی و پروژکتور ال ای دی

یکی دیگر از تفاوت‌های میان وال واشر و پروژکتور ال ای دی توانایی آن‌ها در ایجاد افکت‌های نوری است. به طور معمول انواع پروژکتور، نور ثابتی دارند و نمی‌توان از طریق کنترلرها از آن‌ها برای رقص نور یا ایجاد جلوه‌های نوری استفاده کرد. با این حال وال واشرها را می‌توان به دو روش داخلی و خارجی کنترل کرد. در حالت داخلی، یک تراشه در وال واشر قرار گرفته است که می‌تواند جلوه‌های پویا را در نورپردازی ایجاد کند. همچنین شما می‌توانید برای ایجاد اثراتی مانند چشمک زدن تصادفی و تغییر رنگ در بازه‌های زمانی مشخص از کنترلر خارجی استفاده کنید.

تفاوت وال واشر ال ای دی و پروژکتور ال ای دی از نظر محل استفاده

4- محل استفاده

دیگر تفاوت وال واشر ال ای دی و پروژکتور ال ای دی در محل استفاده آن‌ها است. به عبارت بهتر به دلیل تفاوتی که میان محدوده روشنایی و شیوه پخش نور در این دو مورد وجود دارد؛ موارد استفاده آن‌ها هم متفاوت خواهد بود. وال واشرها بیشتر جنبه تزییناتی و هشداردهنده دارند و برای پروژه‌های روشنایی شهری، نرده‌های محافظ پل و سایر مکان‌ها، نمای ساختمان و دیوارها به کار می‌روند. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره استفاده از تجهیزات روشنایی در نمای ساختمان به دست آورید؛ پیشنهاد می‌کنیم مقاله اصول طلایی در نورپردازی نمای ساختمان را مطالعه کنید.

این در حالی است که چراغ‌های ال ای دی به دلیل محدوده نور متمرکز و نسبتا گسترده خود، بیشتر برای روشنایی بخشیدن به یک محیط استفاده می‌شوند. همچنین در زمانی که نیاز به برجسته کردن یک المان خاص وجود داشته باشد؛ استفاده از پروژکتور ال ای دی می‌تواند به خوبی توجه را به سمت آن جلب کند. به همین دلیل است که در بیشتر ساختمان‌های شاخص، چمن‌ها و علائم تبلیغاتی، از پروژکتورهای ال ای دی استفاده می‌شود.

5- طول عمر

هرچند تفاوت وال واشر و پروژکتور ال ای دی چندان جدی نیست؛ با این حال بد نیست بدانید که وال واشرها مدت بیشتری کار می‌کنند. شاید علت این موضوع این باشد که در صورت سوختن یکی از رشته‌های ال ای دی در این چراغ‌ها، شما می‌توانید به راحتی آن را تعویض کنید. از سوی دیگر به دلیل جنبه روشنایی این نوع چراغ‌ها، معمولا بار کمتری به آن‌ها تحمیل می‌شود؛ در نتیجه مدت بیشتری دوام خواهند آورد.

جمع‌ بندی

به طور کلی انواع پروژکتورهای ال ای دی و وال واشر شباهت زیادی به هم دارند؛ با این حال تفاوت‌های جزئی میان آن‌ها می‌تواند باعث تفاوت در برخی از ویژگی‌ها مانند محدوده روشنایی و محل کاربرد محصول بشود. به همین دلیل شناخت تفاوت وال واشر ال ای دی و پروژکتور ال ای دی می‌تواند به شما کمک کند که هریک را در محل خاص خود به کار بگیرید. در زمان خرید این محصولات از دایانو، می‌توانید از خدمات مشاوره‌ای ما استفاده کنید تا بهترین گزینه را با توجه به نیاز خود انتخاب نمایید. در جدول زیر، تفاوت‌های اصلی این دو چراغ به طور خلاصه آورده شده است.

جنبه مقایسه وال واشر پروژکتور ال ای دی
ظاهر ترتیب خطی از چراغ‌های LED قاب مربعی، دایره‌ای یا مستطیلی
محدوده روشنایی به صورت خطی و در طول تقریبا محدود به صورت مخروطی در طول نسبتا زیاد
کاربرد موارد تزییناتی، هشداردهنده، تعیین محدوده یا روشنایی نما موارد تاکیدی و برجسته‌سازی المان‌های خاص
امکان ایجاد افکت‌های نوری با استفاده از کنترلر داخلی و خارجی وجود دارد تنها در نمونه‌های سفارشی وجود دارد
طول عمر زیاد متوسط
4.8/5 - (6 امتیاز)

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید
علاقه مندی

در صورت نیاز به مشاوره و دریافت لیست قیمت،شماره خود را قرار دهید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

برای نمایش کامل به طرفین بکشید.