وبلاگ

ایده های نوین نورپردازی خطی در دکوراسیون داخلی

ایده های جذاب نورپردازی خطی در دکوراسیون داخلی

نورپردازی خطی در دکوراسیون داخلی مدرن طرفداران زیادی پیدا کرده و در عین حال مزایای بسیاری هم دارد. این شیوه نورپردازی ضمن زیبایی بخشیدن به محیط، بازده نوری بالایی هم دارد و روشنایی مناسبی را در محیط ایجاد می‌کند. در این مقاله ما 7 ایده جذاب را برای نورپردازی های خطی به شما ارائه دادیم که در مکان‌های مختلف می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. شما می‌توانید انواع چراغ لاینی را با بهترین قیمت چراغ خطی از ما در دایانو خریداری کرده و ایده های ناب خود را با آن‌ها اجرا کنید

 

نورپردازی خطی در کجا به کار می رود؟

می‌توان گفت که نورپردازی به شکل خطی برای همه مکان‌ها می‌تواند یک ایده مناسب باشد. زیرا هم می‌تواند زیبایی خاصی به محیط بدهد و هم اینکه نور را به صورت یکنواخت در محیط پخش کند. به همین دلیل است که ما می‌توانیم ردپای نورپردازی خطی در دکوراسیون داخلی را در منزل، ساختمان‌های اداری، نمای ساختمان، مراکز خرید و حتی کارخانه مشاهده کنیم. برای آشنایی با انواع چراغ خطی که در نورپردازی استفاده می‌شوند، مقاله ما را در این مورد مطالعه کنید.

بهترین ایده ها برای اجرای نورپردازی خطی در دکوراسیون داخلی

بسته به سلیقه خود و نوع دکوراسیون ساختمان، می‌توانید از شیوه‌های متفاوتی برای نورپردازی به شکل خطی استفاده کنید. ما در اینجا چند ایده به شما ارائه می‌دهیم تا بتوانید راحت‌تر تصمیم بگیرید.

1- استفاده از شیارهای سقفی

یکی از جذاب‌ترین کارها برای نورپردازی خطی سقف این است که با استفاده از بافل‌های چوبی شیارهایی را ایجاد کرده و انواع چراغ خطی را در میان آن‌ها جایگذاری کنید. برای این کار می‌توانید از چراغ خطی توکار استفاده کنید که ارتفاع بدنه آن معمولا کمتر از 10 سانتیمتر است و می‌تواند با قرارگیری در میان این شیارها، نمایی بسیار زیبا را ایجاد کند. از این نوع نورپردازی خطی در دکوراسیون داخلی پاساژها و کافه‌ها می‌توان استفاده کرد.

2- نورپردازی خطی با چراغ خطی آویز

استفاده از چراغ خطی آویز یکی از بهترین ایده‌ها برای زیباتر شدن دکوراسیون داخلی است. در مکان‌هایی که سقف بلندی دارند، چراغ‌های آویز گزینه بسیار مناسبی هستند و می‌توانند جلوه‌ای مدرن را به فضا ببخشند. حتی در رستوران‌ها و بالای میزهای چندنفره، استفاده از این نوع چراغ لاین می‌تواند فضا را بسیار شیک و زیبا جلوه دهد. برای ایجاد تناسب بیشتر در فضا می‌توانید رنگ بدنه چراغ را هم متناسب با دکوراسیون خود انتخاب کنید.

نورپردازی خطی با چراغ خطی آویز

3- ایجاد خطوطی نوری ممتد

یکی از جذاب‌ترین ایده ها برای نورپردازی خطی در دکوراسیون داخلی این است که خطوط نوری ممتد ایجاد کنید. برای این کار بهتر است به سراغ انواع چراغ خطی توکار بدون لبه بروید که به خوبی در سقف و دیوارها جایگذاری شده و تنها ردی از نور خود به جای می‌گذارند. استفاده از خطوط نوری که از سقف تا دیوارها ادامه داشته باشد، می‌تواند یک جلوه هندسی زیبا را در محیط ایجاد کند.

شما می‌توانید این کار را از میانه دیوارها تا میانه سقف انجام داده و یا به طور کامل همه قسمت‌ها را پوشش دهید. این شیوه از نورپردازی خطی سقف می‌تواند برای جاهایی مانند راهروی هتل‌ها، بیمارستان‌ها و ایستگاه‌های مترو بسیار مناسب باشد.

4- ایجاد شکل های زاویه دار یا نورپردازی خطی

شکل‌های زاویه‌دار معمولا جذابیت خاصی در دکوراسیون داخلی دارند و می‌توانند حس حرفه‌ای بودن را منتقل کنند. بهترین راه برای ایجاد کردن این نماها، استفاده از انواع چراغ خطی است. شما می‌توانید با کنار هم قرار دادن و چیدمان چراغ‌های لاینی، انواع مختلفی از نورپردازی های خطی را با شکل‌های هندسی مختلف ایجاد کنید. استفاده از این ایده محدود به مکان خاصی نمی‌شود و بسته به سلیقه خود می‌توانید در هر جایی از آن استفاده کنید.

5- نورپردازی خطی حاشیه ای

یک ایده جذاب دیگر برای نورپردازی خطی در دکوراسیون داخلی که بیشتر در سقف استفاده می‌شود، نورپردازی حاشیه‌ای است. برای مثال می‌توانید چراغ های خطی را به صورت متوالی در دو ضلع سقف قرار دهید. همچنین از این ایده می‌توانید در نورپردازی خطی کناف هم استفاده کنید که هم نور بهتری را ایجاد می‌کند و هم زیبایی بیشتری دارد. این مدل از نورپردازی خطی را می‌توانید در منزل، رستوران یا سالن‌های انتظار اجرا کنید.

نورپردازی خطی حاشیه ای

6- ایجاد طرح های متمرکز

یکی از جذاب‌ترین ایده‌های نورپردازی خطی در دکوراسیون داخلی که برای رستوران‌ها و کافه‌ها بسیار عالی به نظر می‌رسد، ایجاد طرح‌های متمرکز است. برای این کار شما می‌توانید از چند چراغ خطی آویز با اندازه یکسان کمک گرفته و آن‌ها را به صورت شیبدار از سقف آویزان کنید. به این شکل انتهای همه چراغ های خطی به هم می‌رسند و در نهایت نمای زیبایی را ایجاد می‌کنند.

نورپردازی خطی به صورت خطوط پراکنده

7- نورپردازی خطی در دکوراسیون داخلی به صورت پراکنده

ایده دیگری از نورپردازی های خطی که در نقطه مقابل حالت متمرکز قرار می‌گیرد، نورپردازی پراکنده است. برای این کار می‌توانید چند چراغ خطی روکار را تهیه کرده و آن‌ها را به شکل پراکنده بر روی دیوارها نصب کنید. البته که اگر این کار را بی‌هدف انجام دهید، نتیجه کار چندان جالب نمی‌شود. به همین دلیل حتما عنصر زیبایی در بی‌نظمی را در نظر بگیرید. این ایده می‌توانید برای دفتر کار یا اتاق انتظار بسیار مناسب باشد.

سوالات متداول 

آیا امکان ایجاد شکل‌های منحنی در نورپردازی خطی وجود دارد؟

بله. شما می‌توانید با نورپردازی خطی کناف این امکان را برای خود ایجاد کنید. به عبارت بهتر تنها کافی است که کناف‌ها را به شکل منحنی درآورده و سپس چند چراغ لاینی را در داخل آن‌ها نصب کنید. البته باید بدانید که برای مواردی که قطر این کمان منحنی کوچک باشد، بهتر است از ریسه‌های ال ای دی استفاده کنید.

بهترین ایده برای نورپردازی خطی آشپزخانه چیست؟

شما می‌توانید از انواع چراغ خطی آویز برای نورپردازی کانتر آشپزخانه استفاده کنید. همچنین اگر آشپزخانه شما سقف کوتاهی دارد، چراغ خطی روکار را امتحان کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید
علاقه مندی

در صورت نیاز به مشاوره و دریافت لیست قیمت،شماره خود را قرار دهید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

برای نمایش کامل به طرفین بکشید.