وبلاگ

انواع چراغ سقفی روکار

معرفی انواع چراغ سقفی روکار

چراغ‌های سقفی روکار یکی از پرطرفدارترین چراغ‌هایی است که امروزه در طراحی داخلی ساختمان‌ها به کار رفته و انتخاب نوع مناسب آنها می‌تواند در نورپردازی تاثیر به سزایی بگذارد. اگر تا به حال در مورد این چراغ‌ها چیزی نمی‌دانستید ممکن است از دیدن تنوع وسیع مدل‌ها شگفت‌زده شوید. اما نگران نباشید ما در این مقاله از دایانو، شما را با انواع چراغ سقفی روکار و مزایای آنها آشنا خواهیم کرد تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

چراغ سقفی روکار چیست؟

چراغ سقفی روکار یکی از محبوب‌ترین نوع چراغ‌ها است که بر روی سقف نصب شده و می‌توان مقدار نور تابشی از آن را افزایش یا کاهش داد. با انتخاب چراغ سقفی روکار شما می‌توانید پخش نور را به صورتی یکنواخت در محیط داشته باشید تا خانه یا محل کار شما حالت مدرن‌تری به خود بگیرد. حمام، سالن ناهارخوری، راهرو، آشپزخانه، اتاق نشیمن، مغازه‌ها، اتاق‌خواب و … از جمله فضاهایی هستند که این نوع چراغ‌ها در آنها استفاده می‌شوند.

مدل‌های مختلف چراغ سقفی روکار

شما می‌توانید با توجه به اندازه اتاق، نوع نور موردنیاز و سبک شخصی خود، از میان انواع چراغ سقفی روکار، انتخاب کنید که کدام مدل با فضای شما متناسب‌تر است. تعدادی از مدل‌های چراغ سقفی روکار شامل موارد زیر هستند:

  • پنل سقفیپنل سقفی

پنل‌های سقفی یکی از انواع چراغ سقفی روکار بوده که از طریق لامپ‌های LED روشنایی محیط را تأمین می‌کنند. این پنل‌ها به دو شکل مربعی یا دایره ای در بازار به فروش می‌رسند و دارای شیشه‌های ماتی هستند که مانع از خیره شدن چشم خواهد شد. پنل‌های سقفی به علت مصرف انرژی بسیار پایین اغلب جایگزین لامپ‌های معمولی، مهتابی‌ها و لامپ‌های کم‌مصرف فعلی می‌شوند و قادرند نوری یکنواخت و بدون سایه‌های اضافه را در محیط ایجاد کنند. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت پنل سقفی یا سفارش خرید این محصول با ما در دایانو تماس بگیرید.

  • چراغ‌های سنسور دارخرید و قیمت چراغ خطی ال ای دی 20 وات 32 سانتی متر برند پارس شعاع توس مدل کارن

بین چراغ‌های سنسور دار و چراغ‌های سقفی معمولی از نظر طراحی و عملکرد تفاوت زیادی وجود دارد. تفاوت اصلی میان این دو چراغ استفاده از یک سنسور برای تشخیص حرکت و ایجاد روشنایی خودکار در یک محیط خاص است. این چراغ‌ها حدود یک دهه است که بازار آمده‌اند و به دلیل مزیت‌های زیادی که دارند، در مکان‌های مختلفی مانند هتل‌ها، خانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی و … به عنوان چراغ سقفی روکار نصب می‌شوند.

از مزیت‌های چراغ‌های سنسور دار می‌توان به این مورد اشاره کرد که اگر کسی در محیط نباشد، به طور خودکار خاموش می‌شوند؛ همین موضوع باعث کاهش میزان برق مصرفی خواهد شد. روشن شدن این چراغ‌ها راحت‌تر از دیگر انواع چراغ سقفی است و نصب آنها در فضای باز و ورودی خانه‌ها، می‌تواند مجرمان را از سرقت منصرف کند.

  • چراغ‌های پارکینگی

چراغ‌های پارکینگی همان‌طور که از اسم‌شان پیداست، بر روی سقف پارکینگ‌ها نصب می‌شوند. کاربرد این چراغ‌ها نورپردازی فضای داخلی پارکینگ است که معمولاً یک نور ملایم بوده و چشم راننده‌ها خیره نمی‌کند. از بین انواع چراغ سقفی روکار، چراغ پارکینگی می‌تواند یک نور کانونی و تأکیدی به فضا بدهد. این ویژگی به خصوص برای پارکینگ‌های عمومی به خاطر تأکید بر مشخص بودن چهره و پلاک ماشین‌ها بسیار اهمیت دارد.

این مدل از چراغ‌های سقفی روکار شدت نور متفاوتی دارند؛ بر همین اساس می‌توانید برای تامین روشنایی یا تزیین از آن‌ها استفاده کنید. همچنین در برابر شرایط آب و هوایی یا گرد و غبار هم مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهند.

  • چراغ خطی روکار

یکی از انواع چراغ سقفی روکار، چراغ خطی روکار است که بدنه آن مستقیماً به سقف وصل شده و در عرض‌های 3، 6 و 9 سانتی‌متر تولید می‌شوند. در حقیقت تمام بدنه چراغ‌های خطی روکار و منبع نور به عنوان بخشی از دکوراسیون فضا دیده می‌شود. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت چراغ خطی روکار بر روی لینک درج شده کلیک کنید. این نوع چراغ سقفی علاوه بر ایجاد یک روشنایی قوی از انعطاف‌پذیری بالایی هم بهره‌مند بوده و در هر نوع سقفی قابل‌اجرا است.

چراغ خطی روکار 12 وات ال ای دی 60 سانتی متری برق مستقیم مازی نور لومینا

قیمت اصلی تومان1,433,000 بود.قیمت فعلی تومان1,361,350 است.

چراغ خطی روکار 16 وات ال ای دی 60 سانتی متری مازی نور لومینا

قیمت اصلی تومان1,718,000 بود.قیمت فعلی تومان1,632,100 است.

چراغ خطی روکار 24 وات ال ای دی 90 سانتی متری مازی نور لومینا

قیمت اصلی تومان2,181,000 بود.قیمت فعلی تومان2,071,950 است.

چراغ خطی روکار 31 وات ال ای دی 115 سانتی متری مازی نور لومینا

قیمت اصلی تومان2,464,000 بود.قیمت فعلی تومان2,340,800 است.
  • چراغ خطی آویز

چراغ خطی آویز یا لاینی در واقع نوعی چراغ LED مدرن است که برای نورپردازی انواع واحدها اعم از خانگی یا اداری و تجاری به کار برده می‌شود. این نوع از چراغ‌های سقفی روکار از این نظر منحصر به فرد هستند که می‌توانند یک منبع نور بلند و نازک به جای طرح ریز گرد و سنتی، ایجاد کنند. به همین دلیل در بالای میزهای ناهارخوری، پیشخوان بانک‌ها یا کافه‌ها و رستوران‌ها می‌توان از آنها استفاده کرد.

از مزیت‌های چراغ خطی آویز علاوه بر زیبایی می‌توان به این مورد اشاره کرد که از لحاظ نوردهی و کارایی بسیار قوی‌تر از لامپ‌های قدیمی هستند. همچنین این چراغ‌ها در محیط‌هایی با سقف بلند و ارتفاع زیاد، بهترین انتخاب ممکن محسوب می‌شوند. شما می‌توانید برای مشاهده لیست قیمت چراغ خطی آویز و بررسی مدل‌های آن، صفحه لینک شده را مشاهده کنید.

  • وال واشر

وال واشر نیز از انواع چراغ سقفی روکار بوده که از کنار هم قرار گرفتن تعدادی لامپ در اشکال مختلف تشکیل شده است. تعداد لامپ‌های به کار رفته در این چراغ، اندازه آنها و میزان توان هر کدام می‌تواند برحسب نیاز و فضایی که قرار است در آن استفاده شود، متفاوت باشد. برای اطلاعات بیشتر درباره این نمونه از چراغ سقفی روکار و مشاهده قیمت وال واشر ال ای دی می‌توانید بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

وال واشرها با داشتن مزیت‌هایی مانند نصب آسان در فضا، کیفیت بالای نور خروجی، کیفیت بالای بدنه آلومینیومی چراغ، مقاومت بالا نسبت به شرایط جوی و محیطی، تنظیم زاویه تابش نور، طیف مختلف رنگ و بسیاری موارد دیگر از اصلی‌ترین انتخاب‌های افراد برای فضاهای خاص محسوب می‌شود.

مزایای انواع چراغ سقفی روکار

در مراکز مختلف تجاری، اداری و تفریحی انواع متنوع چراغ‌های سقفی روکار استفاده می‌شود. در زیر به برخی از مزایای چراغ سقفی روکار می‌پردازیم:

مزایای انواع چراغ سقفی روکار

  • ایجاد نور یکنواخت
  • جلوگیری از خیره شدن چشم
  • پخش نور متناسب در فضا
  • اشغال نکردن فضای زیاد
  • امکان ایجاد هماهنگی میان چراغ و سبک دکوراسیون

سخن پایانی

با وجود انواع چراغ سقفی روکار هیچ محدودیتی در مورد نورپردازی سقف فضاهای مختلف وجود ندارد. با در نظر گرفتن این موارد، شما می‌توانید چراغ سقفی روکاری را انتخاب کنید که متناسب با نیازهای شما باشد، با سبک شما مطابقت داشته و به ضرر شما نباشد. ما هم در این مقاله انواع چراغ‌های سقفی روکار را معرفی کردیم تا شما بتوانید بسته به نیازهای خود، یکی از این مدل‌ها را انتخاب کنید. همچنین برای خرید مستقیم این محصولات هم می‌توانید با فروشگاه اینترنتی دایانو تماس بگیرید.

سوالات متداول

چراغ‌های سقفی چیست؟

این نوع چراغ مستقیماً روی سقف نصب شده و دارای یک سایه شیشه‌ای یا پلاستیکی است که لامپ را پنهان می‌کند. این وسایل نزدیک به صدسال است که در بیشتر خانه‌ها استفاده می‌شوند.

چراغ سقفی و چراغ پایینی چه تفاوتی باهم دارند؟

تفاوت بین چراغ‌های پایین و چراغ‌های سقفی در نحوه نصب آنها در سقف است. هر دو عمدتاً روی سقف با یک سوراخ نصب شده‌اند با این فرق که چراغ‌های پایینی به سوراخ بزرگ‌تری احتیاج دارند.

5/5 - (1 امتیاز)

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید
علاقه مندی

در صورت نیاز به مشاوره و دریافت لیست قیمت،شماره خود را قرار دهید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

برای نمایش کامل به طرفین بکشید.