وبلاگ

معرفی انواع سیم مسی بدون روکش و کاربردهای آن

معرفی انواع سیم مسی بدون روکش و کاربردهای آن

انواع سیم مسی بدون روکش یکی از تجهیزات مهم روشنایی هستند که برای کاربرد‌های مختلفی مانند حفر چاه و اتصال به زمین استفاده می‌شوند. این سیم‌ها امروزه به طور گسترده در صنایع استفاده شده و معمولا به صورت متری یا کیلویی به فروش می‌رسند. در این مقاله از دایانو می‌خواهیم انواع سیم مسی بدون روکش را به شما معرفی کرده و کاربردهای هریک را بررسی کنیم.

انواع سیم مسی بدون روکش

فروش سیم مسی بدون روکش معمولا در انواع مختلفی انجام می‌شود که مهمترین آن‌ها عبارتند از:

  • سیم مسی افشان بدون روکش

سیم مسی افشان بدون روکش معمولا از رشته‌های بسیار باریکی ساخته شده که در هم بافته شده اند و معمولا به صورت کیلویی یا متری به فروش می‌رسند. این نوع از سیم‌ها در ساخت انواع کابل‌های کامپیوتر یا تلویزیون و وسایل الکتریکی دیگر کاربرد دارند و معمولا با قطر 1 سانتی متری به بازار عرضه می‌شوند. طول این مدل سیم‌ها از 1 متر تا 240 متر متفاوت است. شما می‌توانید برای خرید انواع لوازم تابلو سازی بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

  • سیم مفتول مسی بدون روکش

سیم مفتول مسی بدون روکش

سیم مفتول مسی بدون روکش از انواع سیم مسی بدون روکش است که دارای شکل یکنواختی بوده و مانند سیم‌های افشان، از سیم‌های کوچک ساخته نشده است. مهمترین ویژگی در این مدل از سیم‌ها، نمره آن‌ها است که از میان اعداد 16 تا 240 تعیین می‌شود. این مدل از سیم مسی بدون روکش به صورت کیلویی یا طولی فروخته می‌شود و وزن آن به ازای هر یک متر محاسبه خواهد شد. در جدول زیر می‌توانید نمره سیم مفتول مسی بدون روکش و وزن هریک از آن‌ها را مشاهده کنید.

نمره یا سطح مقطع (میلیمتر مربع) تعداد لایه‌های هوایی وزن هر متر سیم
16 7 0.144 کیلوگرم
25 7 0.225 کیلوگرم
35 7 0.315 کیلوگرم
50 7 یا 19 0.45 کیلوگرم
70 19 0.63 کیلوگرم
95 19 0.855 کیلوگرم
120 19 1.08 کیلوگرم
150 37 1.35 کیلوگرم
185 37 1.71 کیلوگرم
240 37 یا 61 2.21 کیلوگرم
  • سیم مسی بدون روکش ارت

سیم مسی بدون روکش ارت از جمله انواع سیم مسی بدون روکش پرکاربرد در تجهیزات ارتینگ یا حفاظتی است که می‌تواند یک مسیر باز برای جریان الکتریکی ایجاد کرده و در کاربرد‌های توزیع برق مورداستفاده قرار بگیرد. این نوع سیم دارای خاصیت هدایت حرارتی بالا است و مقاومت خوبی در برابر خوردگی و زنگ زدگی از خود نشان می‌دهد. در نتیجه برای استفاده در انواع تاسیسات برقی ساختمانی، خطوط ارتباطی و صنایع برق مورداستفاده قرار می‌گیرد.

نکات مهم در خرید انواع سیم مسی بدون روکش

زمانی که قصد دارید انواع سیم مسی بدون روکش را خریداری کنید، نیاز است که برخی از مشخصات آن را تعیین نمایید. برای مثال سطح مقطع این سیم‌ها بر اساس میلیمتر مربع تعیین می‌شود و در واقع همان نمره آن‌ها است. از دیگر مشخصات مهم سیم مسی بدون روکش ارت که باید در زمان خرید به آن‌ها دقت کنید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شش نکته مهم برای خرید انواع سیم مسی بدون روکش

  • تعداد رشته‌ها یا لایه‌های هوایی
  • قطر رشته‌ها بر حسب میلیمتر
  • قطر خارجی سیم
  • درجه خلوص
  • وزن واحد طول سیم بر حسب کیلوگرم بر متر
  • مقاومت در واحد طول سیم در دمای 20 درجه سانتی گراد بر حسب اهم بر کیلومتر

قیمت سیم مسی بدون روکش کیلویی

قیمت سیم مسی بدون روکش کیلویی

همانطور که گفتیم سیم مسی بدون روکش معمولا به صورت کیلویی فروخته می‌شود؛ از جمله مهمترین عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت انواع سیم مسی بدون روکش می‌توان به نوع آن‌ها اشاره کرد. همچنین قیمت سیم مسی بدون روکش کیلویی معمولا بر اساس مشخصات سیم مانند مقاومت، هدایت حرارتی و سطح مقطع تعیین شده و وزن واحد طول هم در این محاسبه تاثیرگذار است. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت سیم مفتول مسی بدون روکش یا سیم مسی بدون روکش ارت با ما در دایانو تماس بگیرید.

خرید انواع سیم مسی

سخن پایانی

در این مقاله از دایانو انواع سیم مسی بدون روکش را به شما معرفی کرده و کاربردهای هریک را مورد بررسی قرار دادیم. همچنین نکات مهم در زمان خرید این محصولات را بیان کردیم تا شما بتوانید خرید بهتری داشته باشید.

سوالات متداول

قیمت سیم مسی بدون روکش کیلویی چند است؟

بستگی به نوع سیم و وزن واحد طول آن، این محصولات قیمت متفاوتی دارند. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت دقیق با ما تماس بگیرید.

آیا امکان خرید عمده سیم مسی بدون روکش از دایانو وجود دارد؟

بله. شما می‌توانید این محصول را به مقدار نیاز خود در هر حجمی‌ از ما خریداری کنید.

4/5 - (1 امتیاز)

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید
علاقه مندی

در صورت نیاز به مشاوره و دریافت لیست قیمت،شماره خود را قرار دهید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

برای نمایش کامل به طرفین بکشید.