وبلاگ

انواع تابلو چلنیوم

معرفی انواع تابلو چنلیوم

انواع تابلو چلنیوم از محبوبترین گزینه‌ها در تولید تابلو‌های تبلیغاتی هستند که معمولا قیمت مناسبی داشته و می‌توانند نظر مشتریان را تا حد زیادی به خود جذب کنند. در این مقاله از دایانو می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که تابلو چلنیوم چیست و انواع آن را به شما معرفی کنیم.

تابلو چلنیوم چیست؟

چلنیوم یکی از لوازم ساخت تابلو برجسته است که در سال 2000 میلادی وارد بازار شد و حالتی شبیه به آلومینیوم با شکلی براق، آیینه ای و انعطاف پذیر دارد. تابلو چلنیوم از رول‌های چلنیوم، لبه‌های آلومینیومی‌، رویه پلکسی و دیگر انواع مواد براق ساخته می‌شود. در حال حاضر تابلو برجسته چلنیوم یکی از جدیدترین تابلو‌های تبلیغاتی به شمار می‌رود که نمایی براق و درخشان را به وجود می‌آورد. به همین دلیل بیشتر فروشگاه‌ها، مغازه‌ها و شرکت‌ها از این تابلو‌ها برای جذب مشتری استفاده می‌کنند. این تابلو‌ها با ایجاد شکست نور و شکل‌های هندسی مختلف، جذابیت زیادی را به ارمغان می‌آورند.

انواع تابلو چلنیوم از نظر شکل ظاهری

از آنجا که رول چلنیوم انعطاف پذیری خوبی دارد، می‌توان با استفاده از آن شکل‌های مختلفی را ایجاد کرد. از مهمترین انواع تابلو چلنیوم از نظر شکل ظاهری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تابلو چلنیوم ساده

تابلو چلنیوم ساده

تابلو چلنیوم ساده از حروفی با رویه پلکسی و لبه‌های چلنیوم ساخته می‌شود و ظاهری بسیار ساده دارد. به طور معمول از ورق‌های ترموود، PVC و کامپوزیت برای زیرساز این تابلو‌ها استفاده می‌شود و پلکسی گلاس هم در رویه حروف مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین لامپ‌های ال ای دی هم منبع روشنایی این تابلو‌ها در شب به شمار می‌روند.

  • تابلو چلنیوم طلایی

تابلو چلنیوم طلایی معمولا رنگ طلایی و درخشانی دارد؛ در نتیجه هم می‌تواند در طول روز جلوه خوبی داشته باشد و هم برای شب مناسب است. این گزینه از انواع تابلو چلنیوم تنها به دلیل رنگی که دارد، محبوبیت زیادی پیدا کرده و برای تبلیغات در ابعاد بزرگ گزینه خوبی به شمار می‌رود.

  • تابلو چلنیوم کریستالی

در ساختار تابلو چلنیوم کریستال از لامپ‌های SMD بسیار ریز در داخل هر حرف استفاده شده است؛ در نتیجه انعکاس نور بسیار خوبی دارد و در حالت خاموش هم ظاهری براق با شکست نور طبیعی را برای شما به ارمغان می‌آورد. رویه حروف در این تابلو‌ها هم از جنس پلکسی گلاس است و لبه‌های آن با رول چلنیوم ساخته می‌شود. شما می‌توانید برای خرید رول چلنیوم بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

  • تابلو چلنیوم دوبل

تابلو چلنیوم دوبل

 

در ساخت حروف تابلو چلنیوم دوبل از دو ورق پلکسی مجزا با لبه‌های چلنیوم و رنگ‌های مختلف استفاده شده و بیشتر برای ساخت لوگو بر روی تابلو استفاده می‌شود. نکته جالب درباره این تابلو آن است که نور می‌تواند بر روی ضخامت حروف اثر گذاشته و جلوه ای زیبا را به ارمغان بیاورد. برای ساخت این گزینه از انواع تابلو چلنیوم، حروف باید بر روی پلکسی به صورت دوبل برش داده شده و سپس با استفاده از چسب‌های مخصوص به رول‌ها چسبانده شوند.

  • تابلو چلنیوم ستاره ای

تابلو چلنیوم ستاره ای شباهت زیادی به نمونه کریستال دارد؛ با این تفاوت که تریینات داخل حروف آن شبیه به ستاره هستند و می‌توان این تریینات را در قسمت‌های زیرین یا بیرونی حروف برای ایجاد جلوه بیشتر استفاده کرد.

همچنین بخوانید: تفاوت تابلوسازی برجسته و ثابت

  • تابلو چلنیوم لبه پانچی

از دیگر انواع تابلو چلنیوم می‌توان به لبه پانچی اشاره کرد که به نام‌های چلنیوم پانچ، چلنیوم ساید و چلنیوم سوپر ساید هم شناخته می‌شود. نور منعکس شده از لبه‌های این تابلو بسته به قطر و تراکم پانچ یا قطر لبه‌ها متفاوت خواهد بود. همچنین باید دقت زیادی در ساخت آن به کار رود تا لامپ‌های SMd مشاهده نشوند.

  • تابلو چلنیوم لترمکس

تابلو چلنیوم لترمکس

تابلو چلنیوم لترمکس علاوه بر رویه پلکسی و لبه چلنیوم، دارای لبه‌های آلومینیوم با شیار‌های پلاستیکی است که می‌توانند در زمان روشن بودن، نور را با شدت بیشتری انتشار دهند. این تابلو معمولا سطح شیشه ای شفافی داشته و می‌تواند نور را از کناره‌های حروف منعکس کند؛ این انعکاس از لبه‌ها به نام لترمکس شناخته می‌شود.

  • تابلو چلنیوم الماسی

همانطور که از نام این تابلو مشخص است، مانند الماس می‌درخشد و می‌توان انواع شکل‌های هندسی درخشان را با استفاده از آن ایجاد کرد. در این نوع تابلو، برش‌های مخصوصی بر روی ورق‌های پلکسی ایجاد می‌شوند که می‌توانند شکست نور ایجاد کرده و اشکال هندسی جذابی را به وجود آورند.

  • تابلو چلنیوم بک لایت

تابلو چلنیوم بک لایت

یکی دیگر از انواع تابلو چلنیوم به نام بک لایت شناخته می‌شود که به معنای نورپردازی از پشت است. این نوع از تابلو‌ها هم از منابع نوری SMD استفاده می‌کنند که معمولا در لایه زیرین قرار گرفته و پس از آن، یک فضای خالی نسبت به زمینه وجود دارد. در این فضای خالی می‌توان لامپ‌هایی را نصب کرد تا در زمان روشن شدن تابلو، علاوه بر نور داخل حروف، درخششی از زیر آن‌ها هم به چشم برسد.

  • تابلو چلنیوم فول کالر

اگر به تابلو‌های رنگی علاقه دارید، پیشنهاد ما به شما استفاده از تابلو چلنیوم فول کالر است که از لامپ‌های SMD رنگی استفاده می‌کند و جذابیت زیادی را به ارمغان می‌آورد. به طور معمول قیمت این گزینه از انواع تابلو چلنیوم در مقایسه با دیگر انواع آن بالاتر است؛ زیرا نیاز به وسایل زیادی مانند منبع تغذیه خاص، ریموت کنترل، تایمر، ورق‌های پی وی سی، لامپ‌های SMD فول کالر و پلکسی گلاس مخصوص دارد. با این حال برای کاهش هزینه‌ها می‌توانید از تابلو‌های RGB هم استفاده کنید که به عنوان هفت رنگ شناخته می‌شوند و از اس ام دی‌های RGB برای تولید نور هفت رنگ استفاده می‌کنند.

  • تابلو لایت باکس

در مواقعی که ضخامت حروف کم باشد، یکی از بهترین انواع تابلو چلنیوم، لایت باکس نام دارد. به این معنا که برای هر حرف یک جعبه نوری از جنس چلنیوم ساخته می‌شود که دور تادور آن قرار گرفته و نورپردازی در داخل آن انجام می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله انواع تابلو چلنیوم را به شما معرفی کردیم تا شما بتوانید بسته به نیاز و سلیقه خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید. برای خرید لوازم تابلوسازی در انواع مختلف و با بهترین کیفیت می‌توانید با ما در دایانو تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا امکان ساخت تابلو چلنیوم به صورت رنگی وجود دارد؟

بله. شما می‌توانید بسته به نوع تابلو از ورق پلکسی رنگی استفاده کرده یا از گزینه‌های فول کالر و RGB کمک بگیرید.

بهترین چسب برای ساخت انواع تابلو چلنیوم چیست؟

بسته به جنس پلکسی‌ها و زمینه تابلو از انواع مختلفی چسب استفاده می‌شود؛ اما می‌توانید از چسب کلروفرم هم برای این کار کمک بگیرید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید
علاقه مندی

در صورت نیاز به مشاوره و دریافت لیست قیمت،شماره خود را قرار دهید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

برای نمایش کامل به طرفین بکشید.