وبلاگ

نور مناسب اتاق نوزاد چگونه باید باشد؟

نور مناسب اتاق نوزاد چیست؟

انتخاب نور مناسب اتاق خواب نوزاد یکی از دغدغه‌های اصلی پدر و مادرانی است که به تازگی صاحب فرزند شده‌اند. به همین دلیل در این مقاله از دایانو تصمیم گرفته‌ایم مهم‌ترین نکات را در انتخاب نور مناسب اتاق نوزاد بیان کرده و محصولات روشنایی که برای روشنایی بخشیدن به اتاق خواب کودک مناسب هستند، به شما معرفی کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

1- استفاده از نور غیر مستقیم

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در زمان انجام نورپردازی اتاق خواب نوزاد در نظر داشته باشید، استفاده از نور غیرمستقیم است. چشم کودکان نسبت به نورهای شدید بسیار حساس است و به سادگی تحریک می‌شود. به همین دلیل لازم است که حتما از نورهای درخشانی مانند لامپ‌های هالوژنی استفاده نکنید. در این مورد خرید چراغ خطی توکار می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. زیرا این نوع از چراغ‌ها درخشندگی زیادی ندارند و در عین حال می‌توانند محیط را به خوبی روشن کنند.

2- توجه به امنیت نوزاد و کودک در انتخاب نور مناسب برای اتاق نوزاد

در زمان انتخاب نور مناسب اتاق نوزاد باید به این نکته دقت کنید که فرزند شما خیلی سریع رشد خواهد کرد و شروع به خزیدن، چهار دست و پا رفتن و راه رفتن می‌کند. به همین دلیل باید امنیت کودک خودتان را در سنین مختلف در نظر بگیرید. پس به جای استفاده از چراغ‌های پایه دار یا آویز، از گزینه‌هایی مانند پنل سقفی استفاده کنید که در سقف نصب می‌شوند.

توجه به امنیت نوزاد و کودک در انتخاب نور مناسب برای اتاق نوزاد

از سوی دیگر باید دقت کنید که این لامپ، سایه زیادی ایجاد نکند که باعث ایجاد وحشت یا گیج شدگی در کودک شما شود. به همین دلیل پیشنهاد ما به شما در این مورد، خرید چراغ خطی روکار است که هم نور را بدون ایجاد سایه یا خیره کردن چشم در محیط پخش می‌کند و هم امنیت کودک شما را به خوبی فراهم خواهد کرد.

3- استفاده از نور طبیعی

اگر بخواهیم نور مناسب برای اتاق نوزاد را معرفی کنیم، باید بگوییم که هیچ چیز بهتر از نور طبیعی نیست. بنابراین تا حد امکان اجازه دهید که در طول روز، نور خورشید در اتاق کودک پخش شود و کمتر به سراغ نورهای غیرطبیعی و مصنوعی بروید.

4- استفاده از چراغ هایی که حرارت زیادی تولید نمی کنند

از دیگر مواردی که باید برای انتخاب نور مناسب اتاق خواب نوزاد در نظر داشته باشید، حرارت تولیدشده توسط لامپ یا چراغ است. زیرا این گرما می‌تواند منجر به افزایش دمای اتاق نوزاد شده و در خواب او اختلال ایجاد کند. به ویژه اگر منبع روشنایی را در جایی قرار داده‌اید که کودک شما به آن دسترسی دارد، باید در این مورد دقت زیادی به خرج بدهید. لامپ‌های ال ای دی، اس ام دی و COB از جدیدترین نسل‌های محصولات روشنایی هستند که حرارت زیادی تولید نمی‌کنند و می‌توانند مناسب‌ترین گزینه برای تامین روشنایی اتاق نوزاد باشند. برای آشنایی با تفاوت لامپ ال ای دی، اس ام دی و COB مقاله ما را در این مورد مطالعه کنید.

5- ایجاد لایه های نوری

ایجاد لایه های نوری در اتاق نوزاد

برای اینکه بتوانید نور مناسب اتاق خواب نوزاد را به وجود آورید، نیاز است که به سراغ لایه‌های نوری بروید. به این ترتیب می‌توانید هر زمان که نیاز به تمیز کردن داشتید، منابع نوری بیشتری را روشن کنید تا اختلال در دید تا حد امکان کاهش پیدا کند. از سوی دیگر هر زمان که فرزند شما در خواب بود، می‌توانید نور را به کمترین حالت ممکن کاهش دهید. پس حتما چند منبع نوری را در اتاق نوزاد و در قسمت‌های مختلف آن نصب کنید تا بتوانید بسته به نیاز، شدت آن را مدیریت نمایید.

6- انتخاب محل مناسب برای نصب

در زمان انتخاب نور مناسب برای اتاق نوزاد باید به محل نصب آن‌ها هم دقت کنید. زیرا این موضوع هم بر روی شدت نور تولیدشده تاثیر می‌گذارد و هم راهی برای ایجاد میدان دید بهتر در زمان رفت و آمد در اتاق خواهد بود. برای مثال نورپردازی در کنار تخت می‌تواند مانع از ترسیدن کودک شما در شب و هنگام خوابیدن شود و در زمان شیردهی هم برای شما بسیار کمک‌کننده خواهد بود. البته این نورها باید تاریکی لازم برای به خواب رفتن نوزاد را ایجاد کنند.

انتخاب محل مناسب برای نصب چراغ در اتاق نوزاد

از سوی دیگر در صورتی که سقف اتاق نوزاد شما بلند است، پیشنهاد می‌دهیم که چراغ خطی آویز را انتخاب کنید. به این صورت منبع نور به زمین نزدیک‌تر شده و روشنایی یکنواخت‌تری را برای اتاق به وجود می‌آورد. از سوی دیگر کودک نمی‌تواند به منبع نور دسترسی داشته باشد و در نتیجه امنیت او حفظ می‌شود.

سخن پایانی

انتخاب نور مناسب برای اتاق نوزاد نیازمند توجه به بعضی از نکات است که ما در این مقاله از دایانو به آن‌ها پرداخته‌ایم. در صورتی که می‌خواهید بهترین منبع نوری را برای روشن کردن اتاق نوزاد خود انتخاب کنید، می‌توانید نگاهی به فروشگاه اینترنتی دایانو بیندازید که کلیه محصولات ال ای دی را با بهترین قیمت به شما ارائه داده است.

سوالات متداول

بهترین منبع نور برای روشن کردن اتاق نوزاد چیست؟

امروزه دیگر منابع نوری قدیمی مانند لامپ‌های رشته‌ای یا کم‌مصرف برای روشن کردن اتاق نوزاد مورد استفاده قرار نمی‌گیرند؛ زیرا حرارت زیادی تولید کرده و نور مستقیمی دارند. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود بهترین منابع نوری برای اتاق کودک، ال ای دی، اس ام دی و سی او بی هستند.

بهترین محل نصب چراغ اتاق خواب کودک کجاست؟

بهترین مکان برای نصب منابع نوری اتاق نوزاد، سقف و قسمت‌های بالایی دیوار است. زیرا کودک به آن‌ها دسترسی ندارد و امنیت او به خطر نخواهد افتاد.

5/5 - (1 امتیاز)

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید
علاقه مندی

در صورت نیاز به مشاوره و دریافت لیست قیمت،شماره خود را قرار دهید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

برای نمایش کامل به طرفین بکشید.