وبلاگ

راهنمایی خرید چراغ خیابانی و سوله ای

معرفی مهم ترین نکاتی که در هنگام خرید و انتخاب چراغ های خیابانی و چراغ های سوله ای باید به آن توجه کنید

در این مقاله از سایت دایانو قصد داریم تا 6 نکته مهم که در هنام خرید انواع چراغ خیابانی و یا چراغ سوله ای، صعتی و کارگاهی باید بدان توجه کرد را بیان کنیم. با ما در ادامه مقاله “راهنمایی خرید چراغ خیابانی و سوله ای همراه باشید.

چراغ خیابانی کدام اند؟

چراغ خیابانی به صورت پایه‌دار یا بدون پایه تولید می‌شوند و برای تامین روشنایی در طول شب به کار می‌روند. این چراغ‌ها را می‌توانید در کنار خیابان‌ها، جاده‌ها، پارک‌ها و پیاده‌روها یا در داخل کوچه‌ها ببینید. این نوع چراغ‌ها دارای انواع و شدت‌ روشنایی متنوعی هستند و درجه حفاظت بالایی دارند. به همین دلیل در شب‌های بسیار سرد زمستان یا روزهای بسیار گرم تابستان سالم می‌مانند.

معرفی چراغ خیابانی ال ای دی و چراغ خیابانی سولار به عنوان دو مدل از چراغ های خیابانی

انواع چراغ خیابانی

توجه به نوع چراغ خیابانی در هنگام خریدچراغ خیابانی نکته‌ی مهمی است. بسته به اینکه چه نوع لامپی در این مدل لامپ‌ها به ‌کار رفته و منبع انرژی آن از کجاست، این چراغ در انواع مختلفی طبقه‌بندی می‌شود که در ادامه در خصوص آن‌ها توضیح می‌دهیم.

  • چراغ خیابانی LED

در این نوع از چراغ‌های خیابانی از لامپ‌های LED استفاده می‌شود که نور بسیار زیاد و مصرف کمی دارند. این لامپ‌ها معمولا به شبکه برق شهری متصل می‌شوند و نوری یکپارچه و درخشان را در کل محیط ساطع می‌کنند. چراغ‌های LED با استفاده از هیت سینک، خنک می‌شوند و طراحی آن‌ها با توجه به پیکربندی LED، مبدل‌های حرارتی و اولویت‌های زیبایی انجام می‌گیرد. (صنایع روشنایی دایانو، فروشنده چراغ خیابانی LED با انواع لامپ‌های ال ای دی، هستند. جهت خرید، بر روی لینک درج شده کلیک نمایید.)

  • چراغ خیابانی سولار یا خورشیدی

مزیت اصلی چراغ خیابانی خورشیدی استفاده از نور خورشید برای تامین انرژی موردنیاز برای روشنایی است. بر روی این چراغ‌ها پنل‌های خورشیدی کوچکی قرار گرفته‌اند که با هر بار شارژ می‌توانند تا چند روز روشنایی فضا را تامین کنند. نکته اینجاست که این چراغ‌ها در شهرهایی که آفتابی کم‌رمق و ضعیف دارند قابل‌استفاده نیستند؛ چرا که در چنین مکان‌هایی خورشید نمی‌تواند انرژی لازم برای روشنایی آن‌ها را تامین کند و ممکن است بعد از چند روز استفاده خاموش بشوند.

چراغ سوله‌ای یا کارگاهی کدام اند؟

چراغ سوله‌ای، صنعتی یا کارگاهی برای تامین روشنایی در کارگاه‌های بزرگ استفاده می‌شود. این چراغ‌ها برای محیط‌های بسته کارگاهی و صنعتی طراحی شده‌اند و اغلب نمی‌توان آن‌ها را در فضای بیرون از کارگاه نصب کرد. این چراغ‌ها دارای ولتاژهای مختلفی هستند و نورهای متفاوتی را تولید می‌کنند که متناسب با اندازه کارگاه و نحوه طراحی آن می‌توانید ولتاژ مناسب را برای تامین روشنایی کارگاه انتخاب کنید.

چراغ سوله ای سقفی و آویزی مدل های چراغ های کارگاهی و سالنی

انواع چراغ سوله‌ای یا کارگاهی

چراغ‌های کارگاهی دارای ولتاژهای مختلفی هستند؛ اما انواع آن‌ها بر اساس نحوه نصب تعیین می‌شود. این چراغ‌ها دارای دو دسته کلی سقفی و آویزی هستند. (برای خرید چراغ سوله ای مورد نیاز به صفحه مربوطه مراجعه کنید.) در ادامه در خصوص هر یک توضیحاتی را ارائه می‌دهیم.

  • چراغ سوله ای سقفی

این نوع چراغ‌ها در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند و اغلب در محیط‌های صنعتی که گردوغبار، دود یا بخارهای شیمیایی زیادی دارند به کار می‌روند. چراغ‌های کارگاهی سقفی از لامپ‌های فلوئورسنتی ساخته شده‌اند و روشنایی بسیار زیادی دارند. به همین دلیل می‌توانند از پس همه این موانع نور را در کل محیط به‌صورت یکنواخت منتشر کنند. این چراغ‌ها اغلب در برابر آب و رطوبت مقاوم‌اند و علاوه بر برق از طریق باتری هم روشن می‌شوند تا در مواقع ضروری و قطعی برق، بتوان روی آن‌ها حساب کرد.

  • چراغ سوله‌ای آویزی

این چراغ‌ها درست مثل لامپ‌هایی که در داخل خانه آویزان می‌شوند بر روی سقف یا دیوارهای کارگاه آویز می‌شوند؛ البته چراغ‌های آویزی نیز به باتری مجهز شده‌اند و در مواقع اضطراری روشن می‌مانند. استفاده از این چراغ‌ها در محیط‌های کارگاهی که سقف بلندی دارند؛ بسیار مفید خواهد بود. چرا که در این کارگاه‌ها چراغ‌های سقفی خیلی بالا قرار می‌گیرند و نمی‌توانند نور محیط را به‌ خوبی تامین کنند؛ اما چراغ‌های آویزی تا ارتفاع مناسب پایین می‌آیند تا نور کافی برای کارگران فراهم شود.

توجه به فاکتور های قیمت و گارانتی، جنس فریم، فاصله از زمین، برند و محل نصب در زمان خرید چراغ سوله ای و چراغ خیابانی

6 نکته مهم و راهنمایی هنگام خرید چراغ خیابانی و سوله‌ای

با توجه به تنوع بسیار چراغ‌های خیابانی و سوله‌ای لازم است که در زمان خرید آن‌ها به نکات زیر توجه کنید تا خریدی مطمئن و متناسب با نیاز خود داشته باشید. توجه به این نکات باعث می‌شود که طول عمر چراغ‌های خریداری‌شده بالا برود و نور کافی در محیطی که از آن استفاده می‌کنید فراهم شود.

  • محل نصب

در مورد چراغ خیابانی، بسته به اینکه قصد دارید چراغ را در چه محلی استفاده کنید نوع آن متفاوت است؛ به‌ عنوان‌ مثال اگر چراغ باید در جاده‌های خارج از شهر نصب شود؛ لازم است که قدرت روشنایی بسیار زیادی داشته باشد و تغذیه آن از چند طریق فراهم شود تا در زمان قطع یکی، دیگری از کار نیفتد و چراغ خاموش نشود.

در محیط‌های کارگاهی مقاومت در برابر گرد و غبار و آلودگی و حرارت و داشتن بدنه‌ای محکم و ضد انفجار در هنگام خرید بسیار اهمیت دارد. علاوه بر این‌ها باید تعیین کنید که در یک محیط مشخص قرار است چه تعداد چراغ قرار بگیرد تا بتوانید چراغ‌هایی با ولتاژ و شدت نور کافی خریداری کنید.

  • مقدار فاصله از زمین

در خصوص چراغ‌های خیابانی این موضوع تقریبا مشخص است؛ چراکه ارتفاع این چراغ‌ها در خیابان‌های درون و برون‌شهری و پارک‌ها استاندارد معلومی دارد که باید بر اساس آن اقدام کنید. البته با توجه به اینکه اغلب پایه این چراغ‌ها به‌صورت جداگانه سفارش داده می‌شود لازم است که ارتفاع آن‌ها را دقیقا مشخص کنید.

یکی از نکات مهم در هنگام خرید چراغ سوله ای توجه به ارتفاع سقف کارگاه می‌باشد زیرا که هرچه سقف کارگاه بلندتر باشد نیاز به چراغ قوی‌تر و پرنورتری دارید تا بتواند روشنایی کافی فراهم کند. به همین دلیل باید با توجه به قوانین فیزیکی انعکاس نور و تجربه فروشندگان، چراغی با روشنایی متناسب با نیاز خود بخرید.

  • توجه به قیمت و گارانتی در هنگام رید چراغ خیابانی و سوله ای

توجه به قیمت از مهم‌ترین نکات در هنگام خرید چراغ خیابانی و کارگاهی است؛ قیمت این محصولات اغلب با توجه به نوع لامپ، شدت نور، ولتاژ کاری و پارامترهای مقاوم‌سازی بدنه تعیین می‌شود. طبیعتا هرچه چراغ قوی‌تر یا مقاوم‌تری بخواهید باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. نکته دیگر اینکه این محصولات باید گارانتی طولانی داشته باشند تا در صورت وجود هر مشکلی بتوانید آن‌ها را تعویض یا حداقل با کمترین هزینه تعمیر کنید.

  • جنس فریم

یکی دیگر از نکات مهم در هنگام خرید چراغ خیابانی و سوله ای توجه به فریم یا بدنه چراغ خیابانی و سوله ای میباشد. بدنه یا فریم می‌تواند در میزان مقاومت آن و کیفیت نور تاثیر داشته باشد؛ به همین دلیل لازم است که به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشید. فریم چراغ‌های خیابانی اغلب از فلزات ضد زنگ ساخته می‌شوند تا در اثر رطوبت زنگ نزنند. در محیط‌های کارگاهی مقاومت فریم در برابر خوردگی و نفوذ آلودگی بسیار مهم است. فریم می‌تواند از لامپ‌ها در برابر سرما، گرما و نفوذ آب محافظت کند؛ پس باید مانعی محکم در برابر این عوامل باشد.

  • توجه به برند در هنگام خرید چراغ سوله ای و خیابانی

ششمین نکته مهم در هنگام خرید چراغ سوله ای یا خیابانی توجه به برند سازنده می‌باشد. در حال حاضر برندهای مختلفی مشغول تولید چراغ‌های خیابانی هستند و بخش زیادی از محصولات فعلی بازار از کشورهای دیگر به‌خصوص چین وارد شده‌اند. اگر شما برند معتبر سازنده این لامپ‌ها را نمی‌شناسید حتما در زمان خرید از شخص متخصص مشاوره بگیرید تا بتوانید محصولی باکیفیت بخرید. در حال حاضر برندهای فاین الکتریک، نورجم، مازی نور، شعاع الکتریک، ZFR و EDC و دایان نور یا GLT از بهترین برندهای خارجی و داخلی موجود در بازار ایران هستند.

سوالات متداول

اصلی ترین مشخصه‌های چراغ خیابانی چیست؟

این چراغ‌ها می‌توانند روشنایی کافی در هر محیطی را تامین و از بروز بسیاری از حوادث جلوگیری کنند. از دیگر ویژگی‌های این چراغ خیابانی و سوله‌ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. مصرف انرژی بسیار کم طول عمر بالا مقاومت در برابر شرایط آب‌وهوایی و محیط‌های کارگاهی هزینه‌های پایین تعمیر و نگهداری

قوانین چیدمان چراغ‌های خیابانی چیست؟

در خیابان‌هایی با عرض کمتر از 15 متر روشنایی یک‌طرفه کافی است و اگر نور ویترین مغازه‌ها در محیط وجود داشته باشد نیازی به استفاده از چراغ‌های پرقدرت نیست. در بزرگراه‌ها با عرض 12 تا 15 متر از توزیع نور مرکزی استفاده می‌شود و در جاده‌هایی با عرض بیشتر از 15 متر چراغ‌های دوطرفه متقارن با نور متناوب به کار می‌روند.

مهم ترین فاکتورها در هنگام خرید چراغ سوله ای یا کارگاهی چیست؟

همان طور که می‌دانید، تامین نور و روشنایی فضا برای بهبود عملکرد کارگران در این محیط ها اهمیت بالایی دارد. به همین دلیل ارتفاع سالن و اندازه و متراژ فضا هر دو برای انتخاب و تعیین ولتاژ و شدت نوری چراغ ها اهمیت دارند.‌

4.5/5 - (2 امتیاز)

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید
علاقه مندی

در صورت نیاز به مشاوره و دریافت لیست قیمت،شماره خود را قرار دهید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

برای نمایش کامل به طرفین بکشید.