وبلاگ

بهترین لامپ برای طلا فروشی؛ نکات مهم در نورپردازی طلا فروشی

بهترین لامپ برای طلافروشی

یکی از فروشگاه‌ها یا گالری‌هایی که اهمیت نورپردازی و انتخاب اصولی لامپ در آن بسیار زیاد بوده، طلا و جواهر فروشی است. جواهرات و طلا اجناس فوق العاده لوکس و گران قیمتی هستند که حتما باید به بهترین نحو ممکن نمایش داده شوند. انعکاس نور می‌تواند زرق و برق و درخشش آن‌ها را به میزان قابل توجهی بالا ببرد. برای اینکه بتوانید بهترین لامپ را برای قسمت‌های مختلف طلا فروشی از جمله ویترین اصلی انتخاب کنید، لازم است تا اطلاعات و دانش خود را در این باره ارتقا دهید. در ادامه با دایانو همراه شوید تا به صورت کلی به بررسی این موضوع بپردازیم.

اهمیت نورپردازی طلا فروشی

طلا فلز چشمگیری بوده که همواره باید در مرکز توجه باشد. ترکیب این فلز با انواع سنگ‌های قیمتی مانند الماس، زمرد، یاقوت و … توانسته نتیجه فوق العاده به دنبال داشته باشد. از این رو این زیورآلات باید حتما در بهترین حالت خود به نمایش گذاشته شوند. پس می‌توانیم نتیجه بگیریم که یکی از مهم‌ترین و موثرترین فاکتورها در این حوزه نورپردازی است. به صورت کلی دلایل اهمیت نورپردازی طلافروشی به شرح زیر هستند.

  • جلب توجه محصول
  • جذابیت بیشتر محصولات
  • افزایش بازدید کنندگان
  • بازاریابی و افزایش فروش

مهم ترین نکات در انتخاب نورپردازی طلا فروشی

امروزه انواع مختلفی از سیستم‌ها و لامپ‌های متنوع ارائه شده‌اند که شما برای نورپردازی بخش‌های گالری طلای خود، می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. برای انتخاب بهترین لامپ برای طلافروشی، توصیه می‌کنیم نکات زیر را در نظر داشته باشید:

مهم ترین نکات در انتخاب نورپردازی طلافروشی

ارتفاع سقف

معمولا از چراغ‌های توکار و یا نوارهای ال ای دی برای نورپردازی سقف استفاده می‌شود؛ اما در مواقعی که ارتفاع سقف از حد مشخصی بیشتر باشد، این محصولات نمی‌توانند روشنایی مورد نیاز را تامین کنند. از این رو باید به سراغ چراغ‌های آویز مانند چراغ خطی آویز برویم.

انتخاب دمای رنگ

به صورت کلی برای نورپردازی در هر محیط، باید به دمای رنگ توجه ویژه‌ای داشته باشید. دمای رنگ در نورپردازی یک طلا فروشی می‌تواند به صورت مستقیم بر روی جلوه طلا و جواهرات اثرگذار باشد. از این رو توصیه می‌کنیم انتخاب این فاکتور را بسته به جنس و انواع محصولات خود انجام دهید. برای جواهرات ساخته شده از الماس، نورهای سرد که دارای پرتوهای مایل به آبی هستند، مناسب‌تر بوده و می‌توانند الماس را درخشان‌تر نمایش دهند. از طرفی برای طلاهای معمولی، چراغ‌های گرم با دمای پایین‌تر، انتخاب بهتری محسوب می‌شوند.

از دیگر نکات مهم در انتخاب بهترین لامپ برای ویترین طلا فروشی و سایر بخش‌های مختلف، می‌توانیم موارد دیگری را نیز معرفی کنیم.

  • روشنایی نور
  • تعداد لوازم و تجهیزات مورد نیاز
  • لایه بندی مناسب نور
  • رتبه بندی CRI
  • دوام
  • استفاده از انرژی
  • گارانتی محصولات

انواع لامپ برای طلا فروشی

یکی دیگر از نکات مهمی که برای نورپردازی ویترین طلا فروشی باید در نظر داشته باشید، انتخاب لامپ است؛ بهترین لامپ برای طلا فروشی محصولی است که نور و بازتاب کافی را ایجاد کرده و در عین حال، دید مناسب را برای دوربین‌ها ایجاد کند. از جمله چراغ‌های کاربردی در این زمینه که معمولا انتخاب می‌شوند، می‌توانیم به گزینه‌های زیر اشاره کنیم.

چراغ خطی

چراغ‌های خطی یا نوارهای LED یک انتخاب عالی برای این گالری‌ها هستند و می‌توانند فضای مدرن و بسیار جذاب را برای شما ایجاد کنند. این محصولات هم برای نورپردازی عمومی و هم تاکیدی مناسب بوده و می‌توانند نتیجه خوبی به دنبال داشته باشند. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت چراغ خطی در انواع مختلف با ما در دایانو تماس بگیرید.

چراغ خطی آویز 16 وات ال ای دی مازی نور اینفینیتی E

قیمت اصلی تومان1,472,000 بود.قیمت فعلی تومان1,398,400 است.

چراغ خطی آویز 24 وات ال ای دی مازی نور اینفینیتی E

قیمت اصلی تومان1,983,000 بود.قیمت فعلی تومان1,883,850 است.

چراغ خطی آویز 31 وات ال ای دی مازی نور اینفینیتی E

قیمت اصلی تومان2,303,000 بود.قیمت فعلی تومان2,187,850 است.

چراغ خطی آویز 54 وات ال ای دی مازی نور اینفینیتی E

قیمت اصلی تومان2,814,000 بود.قیمت فعلی تومان2,673,300 است.

چراغ فلورسنت

از جمله چراغ‌های سنتی که هنوز در طلافروشی‌ها کاربرد دارد، می‌توانیم به این محصولات اشاره کنیم. این چراغ‌ها دمای رنگ مناسبی داشته و در قسمت ویترین معمولا مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته چراغ فلورسنت معمولا گرمای زیادی تولید می‌کند که برای محصولات چندان مناسب نیست.

چراغ های توکار

یکی از کاربردی‌ترین موارد در طلا فروشی‌های مدرن و امروزی، چراغ‌های توکار هستند. درخشندگی غیرمستقیم این محصولات می‌تواند اثرگذاری فوق‌ العاده‌ای بر روی جواهرات داشته باشد. برای مثال استفاده از چراغ لاین خطی توکار گزینه بسیار خوبی برای نورپردازی ویترین و سقف طلا فروشی است؛ زیرا نور غیرمستقیم ایجاد کرده و زیبایی محیط را دوچندان می‌کند.

چراغ خطی توکار 16 وات ال ای دی مازی نور اینفینیتی B

قیمت اصلی تومان1,421,000 بود.قیمت فعلی تومان1,349,950 است.

چراغ خطی توکار 24 وات ال ای دی مازی نور اینفینیتی B

قیمت اصلی تومان1,855,000 بود.قیمت فعلی تومان1,762,250 است.

چراغ خطی توکار 31 وات ال ای دی مازی نور اینفینیتی B

قیمت اصلی تومان2,314,000 بود.قیمت فعلی تومان2,198,300 است.

چراغ خطی توکار 54 وات ال ای دی مازی نور اینفینیتی B

قیمت اصلی تومان2,839,000 بود.قیمت فعلی تومان2,697,050 است.

پروژکتور ال ای دی

انواع پرژکتور ال ای دی در سایزها و مدل‌های مختلف هم از دیگر گزینه‌های کاربردی در این زمینه محسوب می‌شوند. شما می‌توانید از این نورافکن‌ها در خارج از گالری و برای نمایش دادن نام برند خود، استفاده کنید. همچنین پرژکتور ها برای نمایش دادن محصولات منحصر به فرد و ویژه هم در برخی از مواقع کاربرد دارند. برای اطلاع از قیمت پروژکتور ال ای دی بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

لوستر و چراغ های آویز

در گالری‌هایی که سقف بلندی دارند، برای تامین نور مورد نیاز و کافی، باید به سراغ لوسترها و چراغ‌های آویز برویم. این محصولات در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی ساخته شده و شما بسته به سبک گالری و سلیقه خود می‌توانید از میان آن‌ها به انتخاب بپردازید.

بهترین لامپ برای طلا فروشی

از میان گزینه‌های موجود، بهترین لامپ‌ها برای طلا فروشی عبارتند از:

  • انواع چراغ‌های ریلی برای تنظیم کردن روی محصول و یا بخش خاص
  • لامپ‌های هالوژنی برای روشنایی ویترین طلافروشی
  • جت لایت برای نورپردازی نقطه‌ای و خاص
  • چراغ خطی برای نورپردازی عمومی و بخش‌های مختلف
  • چراغ سقفی در دو نوع توکار و روکار برای روشنایی محیط
  • لامپ اس ام دی طلافروشی

بهترین روش های نورپردازی طلا فروشی

یک گالری طلا و جواهر، از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. هر کدام از این بخش‌ها به نوبه خود اهمیت داشته و نیاز به نورپردازی به صورت اصولی دارند. برای انتخاب بهترین لامپ برای طلا فروشی و کسب اطلاعات درباره نورپردازی قسمت‌های مختلف، توصیه می‌کنیم در این بخش با ما همراه شوید.

بهترین روش های نورپردازی طلافروشی

نورپردازی عمومی

معمولا مشتریان در طلا فروشی درگیر هیجانات خاصی بوده و اهداف مختلفی برای خرید طلا دارند. برخی از آن‌ها قصد خرید طلای عروسی، برخی دیگر به دنبال خرید هدیه و … هستند. از این رو نورپردازی عمومی و یا فضای داخلی طلا فروشی باید به گونه‌ای باشد که بهترین حالت محصولات را به مشتریان نمایش دهد. مهم‌ترین نکات در نورپردازی عمومی طلا فروشی عبارتند از:

  • استفاده از آینه
  • توجه به زاویه دید مشتری
  • دمای رنگ نور مناسب
  • ایجاد نور یکنواخت
  • پرهیز از خیرگی
  • نداشتن سایه

به کار بردن ایده‌های خلاقانه و ایجاد محیط مناسب، احساس ارزش‌گذاری را به مشتری القا کرده و به نوعی یک بازاریابی برای فروش بهتر و بیشتر محسوب می‌شود.

نورپردازی ویترین و شو باکس

بدون شک از جمله مهم‌ترین بخش‌های یک طلا فروشی، باید به ویترین و شو باکس‌ها اشاره کنیم. اولین بخش مغازه که می‌تواند توجه مشتریان را به سمت خود جلب کرده و احتمال خرید را بالا ببرد، ویترین است. از این رو باید نور ویترین طلا فروشی کاملا یکدست و پیوسته باشد. امروزه برای روشنایی در این بخش می‌توان از محصولات متنوعی مانند لامپ مهتابی، ریسه‌های ال ای دی و … استفاده کرد.

این چراغ‌ها نور باکیفیتی ایجاد کرده و می‌توانند نیاز شما را در این زمینه به صورت کامل برطرف کنند. در شو باکس‌ها و یا همان ویترین‌های داخلی مغازه، شما می‌توانید از انواع هالوژن‌ها و چراغ‌های ریلی هم استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که نورپردازی این بخش‌ها باید به نحوی انجام شود که بتواند توجه عابران را به سمت خود جلب کند.

نورپردازی جواهرات خاص

در صورتی که محصولات خاص و ویژه‌ای را در ویترین خود به نمایش گذاشته‌اید، باید برای ایجاد نورپردازی منحصر به فرد برای آن‌ها اقدام کنید. برای نورپردازی در این حالت باید به سراغ محصولاتی بروید که خیرگی به همراه نداشته باشند؛ اما بتوانند توجه شما را به سمت محصول مورد نظر بکشانند.

بهتر است در این موارد، از رنگ نور آفتابی استفاده کنید که درخشش محصولات را دوچندان می‌کنند؛ البته برای طلای سفید، رنگ نور مهتابی یا یخی گزینه بهتری است. به صورت کلی باید برای نورپردازی انواع جواهرات مختلف، به نحوی عمل کنید که بدون ایجاد خیرگی و سایه، انعکاسی کاملا طبیعی و جذاب داشته باشند.

روشنایی تزئینی

تنوع المان‌های روشنایی و انواع چراغ‌ها، باعث شده تا شما بتوانید از آن‌ها برای تکمیل دکوراسیون داخلی گالری خود نیز استفاده کنید. در صورتی که مساحت گالری این امکان را به شما می‌دهد، توصیه می‌کنیم از لوسترها و چراغ‌های آویز تزئینی برای ایجاد جذابیت بیشتر استفاده کنید. این المان‌ها می‌توانند جذابیت بیشتری به محیط داده و بر روی میزان فروش و جذب مشتری اثرگذار باشند.

سخن پایانی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در روند افتتاح یک گالری طلا باید در نظر داشته باشید، نورپردازی بخش‌های مختلف است. برای نمایش بهتر محصولات و جذب مشتری، باید به سراغ بهترین لامپ برای طلافروشی رفته و با در نظر گرفتن مهم‌ترین نکات، این کار را انجام دهید. در بخش‌های قبلی به صورت کلی به نور ویترین طلافروشی و بخش‌های مختلف پرداختیم و مهم‌ترین نکاتی که برای این کار باید انجام دهید را معرفی کردیم. همچنین چراغ‌ها و محصولات کاربردی در این زمینه را نیز معرفی کردیم تا شما بتوانید از بین آن‌ها برای تامین نور ویترین طلافروشی، استفاده کنید.

سوالات متداول

اصلی‌ترین ویژگی‌های نور ویترین طلافروشی چیست؟

نور این بخش باید کاملا بدون خیرگی باشد و باعث ایجاد سایه‌های ناخواسته نشده و رنگ آن نیز باعث محو شدن جواهرات و برخی طلاهای رنگی نشود.

چرا نورپردازی طلافروشی مهم است؟

با نورپردازی اصولی در بخش‌های مختلف طلافروشی می‌توان محصولات را به بهترین نحو ممکن نمایش داد، توجه مشتری را جلب کرد، احتمال خرید را بالاتر برد و باعث ارتقای میزان اعتبار گالری شد.

بهترین لامپ برای طلافروشی چیست؟

چراغ اس ام دی طلافروشی یکی از بهترین گزینه‌ها در این زمینه است؛ زیرا خیرگی ایجاد کرده و نور را به صورت یکنواخت پخش می‌کند. همچنین امکان نورپردازی تاکیدی هم با استفاده از این چراغ وجود دارد.

4/5 - (1 امتیاز)

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید
علاقه مندی

در صورت نیاز به مشاوره و دریافت لیست قیمت،شماره خود را قرار دهید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

برای نمایش کامل به طرفین بکشید.