وبلاگ

انواع لامپ پروژکتور

انواع لامپ پروژکتور

امروزه منابع نوری مختلف در خانه‌ها، سازه‌های شهری و مجتمع‌های تجاری و اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ از این میان پروژکتورها به دلیل توان نوری بالا و قدرت پخش نور، بسیار پرکاربرد هستند. کاربردهای گسترده این محصولات باعث شده تا در مدل‌های متنوعی ساخته شوند. تنوع بالای لامپ پروژکتور به شما کمک می‌کند که متناسب با شغل خود یکی از انواع این لامپ‌ها را انتخاب کنید. در ادامه این مقاله از دایانو قصد داریم به معرفی انواع لامپ پروژکتور بپردازیم و آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

لامپ ال ای دی برای پروژکتور

یکی از رایجترین انواع لامپ که برای پروژکتور استفاده می‌شود، ال ای دی است. پروژکتورهای LED از یک دیود نوری ساخته می‌شوند که نور یکدست و شفافی را تولید می‌کند. پروژکتورهای ال ای دی با اینکه نور زیادی را منتشر می‌کنند، اما کم مصرف بوده و استفاده از آن‌ها تا حد زیادی به صرفه خواهد بود. این نوع لامپ‌ها در مکان‌های گوناگونی از جمله سالن‌های تئاتر و سینما، باغ‌ها، پارک‌ها، ماشین‌ها، مراکز آموزشی، استادیوم، تابلوهای تبلیغاتی و… مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای اطلاع از قیمت پروژکتور ال ای دی بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

لامپ SMD و لامپ ال ای دی برای پروژکتور

لامپ SMD برای پروژکتور

از دیگر انواع لامپ پروژکتور می‌توان به مدل SMD اشاره کرد که حالت فشرده دارد و با استفاده از تعداد زیادی ال ای دی جداگانه تولید می‌شود. این نوع از لامپ‌ها معمولا مناسب استفاده در محیط‌های بزرگ هستند. از اصلی‌ترین ویژگی‌های این محصولات می‌توانیم به مقاومت فوق‌العاده آن‌ها در برابر نفوذ آب و رطوبت اشاره کنیم که باعث شده در فضاهای شهری یا فضای باز هم مناسب باشند.

برای ساختار این نوع لامپ از شیشه‌هایی که مقاومت زیادی در برابر شکستن دارند، استفاده می‌شود. همچنین در مکان‌هایی نصب می‌شود که بتوانیم به طور واضح تابلوها را مشاهده کنیم و روشنایی آن به بهترین نحو ممکن محیط را در بربگیرد. برای اطلاع از قیمت پروژکتور SMD بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

لامپ متال هالید برای پروژکتور

یکی از پرکاربردترین انواع لامپ پروژکتور، لامپ‌های متال هالید هستند. این نوع لامپ دارای مزیت‌های زیادی است که می‌توان به چند نمونه از آن‌ها اشاره کرد.

  • کم‌مصرف و مقرون‌به صرفه است
  • نور بسیار خوبی دارد
  • در تغییرات جوی و دما مقاومت بالایی دارد
  • در فضاهای باز و بسته استفاده می‌شود
  • در مناطق گرمسیر و سردسیر کاربرد دارد
  • در تعمیر و نگهداری از این نوع لامپ‌ها باید هزینه کمی پرداخت شود

البته مشکل عمده لامپ‌های متال هالید این است که در صورت شکستن، گازهای سمی در هوا پخش می‌کنند. همچنین طول عمر آن‌ها هم معمولا کم است و به مرور زمان، کیفیت نورشان کم خواهد شد.

لامپ متال هالید و لامپ خطی برای پروژکتور

لامپ خطی برای پروژکتور

لامپ‌های خطی استفاده شده در ساخت پروژکتورها هم معمولا از ال ای دی ساخته می‌شوند؛ اما معمولا سایز کوچکتر و قدرت پخش نور کمتری دارند. شکل این نوع از پروژکتورها به صورت ظریف و باریک است که می‌توان از آن‌ها در محیط‌های زیادی از جمله نورپردازی تونل‌ها، نورپردازی سالن‌های برگزاری مراسم، مراکز تفریحی، داخل و خارج از ساختمان استفاده کرد. معمولا این نوع از لامپ‌ها را در پروژکتور وال واشر می‌توانید مشاهده کنید؛ برای اطلاع از قیمت وال واشر بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

لامپ های خورشیدی در پروژکتورها

لامپ‌های خورشیدی یا سوالار، توسط انرژی خورشید عمل می‌کنند؛ یعنی انرژی خورشیدی را دریافت و آن را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کنند. از این نوع پروژکتورها در فضاهای زیادی مانند پارک‌ها، زمین‌های کشاورزی، خیابان‌ها، جاده‌ها، هتل‌ها، اماکن میراث فرهنگی و… استفاده می‌شود تا نور مورد نیاز را به اندازه کافی تامین کند. مهمترین مزایای لامپ سولار در پروژکتور عبارتند از:

  • کم‌هزینه بودن پروژکتور خورشیدی
  • عدم محدودیت در استفاده از آن
  • سازگار با محیط زیست
  • راه‌اندازی و نصب کم‌هزینه

لامپ خورشیدی یا لامپ COB برای پروژکتور

لامپ COB برای پروژکتور

لامپ‌های COB از چیپ های ال ای دی ساخته می‌شوند که بیشتر بر پخش نور متمرکز هستند. این نوع از لامپ‌ها طول عمر بالایی دارند و می‌توانند برای نورپردازی تاکیدی در سطح شهر یا فضاهای داخلی استفاده شوند. این نوع پروژکتورها در ریل‌های قطار، مترو، چراغ‌های پیشانی، خیابان‌ها، چراغ قوه و… کاربرد دارند. برای اطلاع از قیمت پروژکتور COB بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

Light Bar پروژکتور

Light Bar پروژکتور

یکی دیگر از انواع لامپ پروژکتور این نوع لامپ‌ها هستند که به آن‌ها پروژکتورهای لایت بار یا پروژکتورهای آفرودی نیز می‌گویند. از این نوع لامپ‌ها بیشتر در روشنایی خودروها، برای سفر یا دندانپزشکی استفاده می‌شوند. با نصب کردن لایت بار در خودرو می‌توانید با استفاده از نور خوبی که دارد فاصله‌های دور را هم به طور واضح ببینید.

سخن پایانی

انواع لامپ پروژکتور در سایز و کاربردهای مختلفی تولید می‌شوند. شما با توجه به مکان مورد نظر برای نصب پروژکتور، باید نوع آن را انتخاب ‌کنید. پروژکتور در مکان‌های زیادی از جمله ساختمان‌ها، پارک‌ها، سینما، مراکز تاریخی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله به بررسی پرکاربردترین انواع لامپ پروژکتور پرداختیم و گفتیم که هریک از آن‌ها چه کاربردهایی دارند؟ شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت این محصولات یا خرید بدون واسطه آن‌ها با دایانو تماس بگیرید.

سوالات متداول

نحوه عملکرد پروژکتورهای خورشیدی به چه صورت است؟

این محصولات انرژی خورشیدی را دریافت کرده و آن را تبدیل به انرژی الکتریکی می‌کنند تا بتوانند محیط اطراف را روشن کنند.

بهترین نوع لامپ برای پروژکتور کدام است؟

بهترین نوع لامپ برای پروژکتور، نشل‌های مختلف ال ای دی است؛ زیرا این محصولات طول عمر بالایی دارند و نور را به صورت یکنواخت در محیط پخش می‌کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید
علاقه مندی

در صورت نیاز به مشاوره و دریافت لیست قیمت،شماره خود را قرار دهید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

برای نمایش کامل به طرفین بکشید.